Vrouwen 2 wint oefenwedstrijd tegen Leovardia (2-0)

2 februari 2014 10:15

Het team van vrouwen 2 heeft de winterstop nuttig besteed. Op vrijdagavond werd 5 x in de zaal gespeeld en zaterdag 1 februari was er een oefenwedstrijd tegen Leovardia (4e klas). Het was een leuke en leerzame wedstrijd die met 2-0 werd gewonnen.

Op het kunstgrasveld van Leovardia werd om 12.00 afgetrapt voor de oefenwedstrijd. Coach Jan de Groot had de accenten gelegd op strijd en positiespel en was benieuwd hoe de vlag er voor stond.

St.Anna speelde met Tea, Petra, Monet, Miranda, Krista, Lysanne, Anne, Olga, Femke, Carlien, Jade, Bindame, Jolanda en Esmay.

In het eerste kwartier was het nog wat rommelig om moesten onze dames erg wennen aan het kunstgrasveld. De passes waren meestel net te hard en te hoog en daardoor kwam het positiespel er niet goed uit en ook bij Leovardia was er weinig lijn in het spel te bemerken.

Na een kwartier brak een goede periode aan voor St.Anna en werden er mooie aanvallen opgezet en dan komen er natuurlijk ook kansen. Het was Jolandie die in de 20e minuut een zwakke terugspeelbal afstrafte en de 1-0 maakte, en het was dezelfde Jolanda die werd gehaakt in de "16" en zelf de penalty beheerst inschoot. St.anna had ook de 3 en 4-0 nog wel kunnen maken maar was slordig in de afwerking.

In de 2e helft met de wind tegen lukte het positiespel niet meer zo goed en speelde het spel zich voornamelijk op het middenveld af. Onze achterhoede stond goed en gaf niks weg en gelegenheids doelvrouw in de 2e helft Jolanda deed haar werk goed.

Na 90 minuten was het nog steeds 2-0 en dat was een verdiende uitslag.