kBK doet Harlem Shake

26 februari 2013 8:30

De nieuwste rage op dit moment is de uit Amerika overgewaaide ‘Harlem Shake’ waarbij mensen in een filmpje uitgelaten bewegen op een housenummer. Meestentijds begint het filmpje met één persoon die, veelal met een helm op, gekke bewegingen maakt, terwijl de anderen doodgewoon hun dingen doen. Een halve minuut later is iedereen vervolgens aan het gek doen.

Oké, maar wat heeft dat met onze voetbalvereniging te maken? Heeft onze club misschien ook zo’n filmpje gemaakt? Wel zeker! Jan K. de Groot bedacht vorig jaar namelijk zo’n dergelijk filmpje zonder dat hij ook maar wist dat zoiets in de VS al bestond. Laat staan dat hij de benaming ‘Harlem Shake’ kende. Dit filmpje werd vertoond tijdens het optreden van de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’(kBK) op 1 januari jl. in de kantine ‘De Waaie’

Er mag daarom gerust gesteld worden dat de kBK de allereerste in Nederland was die de ‘Harlem Shake’ ten uitvoer bracht.

Dit filmpje werd op zondag 9 december 2012 opgenomen.

Of bekijk het filmpje via deze link.