Vrouwen 2 speelt leuke pot voetbal tegen Wardy (1-1)

16 maart 2014 10:00

Na 2 wedstrijden in de voorjaarscompetitie kunnen we nu al stellen dat het leuk is in de 4e klas. Elke wedstrijd is een uitdaging en er moet elke wedstrijd strijd worden geleverd, want anders wordt het direct afgestraft zoals zaterdag tegen Wardy. Uiteindelijk kwam er 1-1 op het scorebord en dat was een terechte uitslag.

St.-Anna ging met een ruime selectie van 15 dames naar Ferwert en moest het opnemen tegen Wardy die de 1e wedstrijd had gewonnen. Coach Jan de Groot had in de voorbespreking nog genoemd dat de meeste wedstrijden worden gewonnen op mentaliteit, maar die woorden waren helaas niet geland.

Vrouwen 2 begon veel te slap aan de wedstrijd en binnen 1 minuut had Wardy al 2 x op het doel van Joyce geschoten. Ook daarna was men nog niet gewaarschuwd want het bleef inspiratieloos. Toen Wardy na zwak uitverdedigen na 10 minuten terecht een doelpunt maakte werden we enigzins wakker en kwamen we ook voor het eerst bij het doel van de tegenpartij.

Na 20 minuten stond iedereen op scherp en die scherpte bleef tot de 90e minuut en daardoor werd het nog een leuke wedstrijd. Berber kwam op links een paar keer goed door, Jolanda werd gevaarlijk in de "16" en achterin kregen ze beter vat op de snelle rechtbuiten van Wardy. Het spel verplaatste zich naar de helft van Wardy en we kregen 2 of 3 kansen op een doelpunt.

In de 30e minuut was het Petra die een perfecte vrije trap vanaf links nam die in de kluts zomaar in het doel van Wardy verdween en dat was verdiend. St.-Anna ging door en in de 35 e minuut schoot Anne H. vol op de kruising en die bal had een beter lot verdiend.

Na de rust had St.-Anna wind tegen en moest het Wardy even een veldoverwicht toestaan, maar Petra, Tesse, Krista en Monet stonden goed achterin en in samenwerking met Joyce gaven ze de hele tweede helft geen kans weg en dat is beslist een compliment waard.

St.-Anna knokte de hele tweede helft goed door en kwam nog wel gevaarlijk bij het doel van Wardy, maar grote kansen leverde het ook niet echt op. Het bleef spannend tot het einde, maar een doelpunt zat er voor beide partijen niet meer in en de 1-1 was dan ook een goede uitslag.