Vrouwen 2: Over strijd, rode kaart, blessure en barbecue

20 april 2014 11:30

"Never a dull (saai) moment".

Het is altijd goed als een team van de vorige week leert. Was er tegen Beetgum te weinig strijd en waren we steeds een stap te laat, tegen Blija was de juiste spirit er wel en dat zorgde voor een leuke wedstrijd, die weliswaar werd verloren, maar genoeg lichtpuntjes opleverde.

Vrouwen 2 begon scherp aan de wedstrijd en bouwde direct een paar goede aanvallen op. Na 5 minuten zakte het even weg en leek het scenario van Beetgum zich te herhalen, maar die inzinking duurde heel kort, en gelukkig was Joyce in goede vorm.

Vanaf de 15e minuut was iedereen attent, werd er scherp gedekt, duels gewonnen, en was de passing goed verzorgd en dat zorgde voor een leuke strijd met kansen aan beide zijden.

In de 25e minuut werd een prachtige aanval opgezet van achter uit. De bal kwam bij Lysanne en die gaf een prachtige pass op Carlien die heel beheerst binnen schoot en dat betekende de 0-1 en die stand werd tot de rust vastgehouden.

Na de rust een sterker Blija, maar nog steeds een strijdend St.Anna. Een voorbeeld van deze strijd was te zien in de 15e minuut toen Petra achterin een fout maakte en de aanvalster alleen op Joyce afkwam. Petra herpakte zich maakte een sprint van 30 meter en toen de speelster Joyce gepasserd was stond Petra op de doellijn om alsnog redding te brengen.

Toch namen de krachten van onze dames af en werd Blija steeds gevaarlijker. De 1-1 kon dan ook niet uitblijven en kwam ook.

Toen in de 30e minuut Monet de aanvalster onderuit haalde en met rood van het veld moest was de weerstand gebroken. De penalty werd benut en de 2-1 voorsprong kwam niet meer in gevaar. Toen in een duel ook Krista nog met een ernstige enkelblessure moest uitvallen was de stemming even in mineur.

Toch kunnen we terugzien op een goede wedstrijd.

Dat het met de teamgeest wel goed zit konden we 's avonds zien. Er was een barbecue georganiseerd bij Anne kolkman (en Sander natuurlijk) en iedereen was aanwezig (Krista ook alweer). De sfeer was uitstekend en van conditie gebrek was weinig meer te merken. Het goede voetenwerk op de dansvloer belooft nog veel goeds voor de komende wedstrijden.

Foto: Meegereisde supporters