Vrouwen 2 wint met 1-2 bij L.Zwaluwen met dank aan keepster Joyce.

29 april 2014 12:30

Joyce Steenhouwer is al jaren de trouwe, rustige, betrouwbare sluitpost van vrouwen 2. Soms vergeet je weleens hoeveel goede reddingen ze eigenlijk doet in een wedstrijd en daarom sta ik er deze week wel even bij stil. Joyce keept het hele seizoen al heel goed en afgelopen maandag tegen Leeuwarder Zwaluwen was het mede aan haar te danken dat St.-Anna met 1-2 de overwinning pakte.

Met 13 vrouwen gingen we afgelopen maandag naar Leeuwarder Zwaluwen voor een inhaalwedstrijd. De 3-3 thuis uitslag gaf al een indicatie dat het hier om een gelijkwaardige tegenstander ging.

In de eerste 20 minuten van de wedstrijd was deze gelijkwaardigheid ook te zien.Het spel golfde op en neer. Onze aanvalsters waren wel actief, maar de eindpass was steeds net niet goed genoeg om gevaarlijk te worden.

In het tweede gedeelte van de 1e helft werd l.Zwaluwen sterker en gevaarlijker en had onze achterhoede en Joyce het moeilijk om de nul te houden, maar gelukkig lukte het.

In de rust werd afgesproken om wat compacter te voetballen en de afstand tussen middenveld en voorhoede kleiner te houden (dankje wel Harm-Jan) en dat pakte goed uit.

St.-Anna (zo goed Jan?!) kwam beter uit de rust dan de Zwaluwen en dat resulteerde in een geweldig doelpunt. Een aanval van achteruit kwam bij Tamara en die speelde Carlien strak en diep aan. Carlien nam de bal in één keer op de slof en schoot schitterend binnen.

Onze vrouwen gingen goed door al moest Joyce wel een aantal gevaarlijke uitvallen onschadelijk maken. In de 75e minuut was het opnieuw Carlien, die nu vanaf links haar mannetje passeerde en vanaf de "16" hard uithaalde. De bal stuitte vlak voor de keepster net iets hoger op en verdween in het doel en dat betekende 0-2.

Zwaluwen wist in de 88e minuut nog wel de 1-2 te maken, maar St.-Anna kwam niet meer in gevaar en sleepte de overwinning over de streep.