St.-Anna ook volgend seizoen tweedeklasser

12 mei 2014 18:00

Gelukkig konden alle mogelijke scenario’s vooraf na afloop van de wedstrijd GAVC – St.-Anna meteen de prullenbak in. Door 0-0 te spelen heeft St.-Anna zich op eigen kracht weten te handhaven en maakt daardoor ook volgend seizoen deel uit van de tweede klasse.

St.-Anna startte in de volgende: Desmond Louwerens; Bart Kuiken, Jesse Offringa, Geert Scheer, Frans Buurstra; Theo Valk, Klaas Jan Bijlsma, Guylian Kick (75. Etienne Kick), Johan Dijkstra;  Gerrit Strikwerda en Timo Bijma (32. Pieter Jan Plat).

Het eerste kwartier viel er weinig te beleven op het sportpark in Grou waar de wind en regen om voorrang vochten. Vanwege deze twee weerselementen was goed voetbal deze middag ook geen optie. In de 18de minuut kreeg Theo Valk een grote kans, maar zijn schot werd fraai overgetikt door de doelman van GAVC.

Na deze kans nam de thuisclub het initiatief over. Dit leverde weliswaar niet veel kansen op, maar toch was Guylian Kick, aan het einde van de eerste helft, genoodzaakt om de bal uit het doel te koppen waardoor een achterstand St.-Anna bespaard bleef. Ruststand 0-0.

In de tweede helft had St.-Anna letterlijk voor de wind, maar een veldoverwicht leverde dat niet op. Het spel golfde heen en weer en beide partijen kregen een aantal kansen. Met name GAVC kreeg twee achttienkaraats kansen.

In de 80ste minuut leek een Grouwster alleen op doelman Desmond Louwerens af te stevenen, maar Bart Kuiken haalde hem onderuit. En een doorgebroken speler betekent rood, zodat St.-Anna de laatste tien minuten verder moest met tien man. Het is wellicht gek om te verkondigen dat deze rode kaart er voor heeft gezorgd dat St.-Anna geen nacompetitie hoeft e spelen, maar toch neigt de schrijver ernaar om dit te bevestigen.

Met tien man wist St.-Anna ook de laatste tien minuten (exclusief blessuretijd) de nul te houden, maar wist men daarentegen ook niet meer te scoren. Dit betekende dat de wedstrijd eindigde zoals hij was begonnen: 0-0.

Door dit resultaat en de uitslagen van de concurrenten blijft St.-Anna tweedeklasser. Het is een wisselvallig seizoen geweest voor St.-Anna met een sterk begin, vervolgens een dramatisch gedeelte met zeven nederlagen achter elkaar en een indrukwekkend slot van de competitie door van de bovenste drie teams punten te pakken.

De supporters hebben de Bildtse club het gehele seizoen gesteund; ook in de verre uitwedstrijden naar Coevorden, Zwolle, Dalen en Dwingeloo. Alle hulde hiervoor. Tot volgend seizoen.