St.-Anna Za. 1 kampioen!

25 mei 2014 8:45

Het heeft bijna twintig jaar geduurd voordat Zaterdag 1 weer een kampioenschap kon vieren. Natuurlijk met andere spelers als in 1995, maar in de huidige spelersgroep zit een aantal spelers die al jarenlang snakt naar een kampioenschap.

De laatste wedstrijd was uitgerekend tegen naaste concurrent Leeuwarder Zwaluwen 6. Op zaterdag 24 mei jl. was op sportcomplex ‘De Waaie’ een punt genoeg om de bloemen in ontvangst te nemen.

Het eerste kwartier was het voor St.-Anna even alle hens aan dek, maar daarna luwde de storm van de Leeuwarder club. Weliswaar kregen beide teams voldoende kansen om de score te openen, maar de beide keepers wisten het doel schoon te houden. Door de uitslag van 0-0 kreeg St.-Anna het benodigde punt en werd hiermee kampioen van de reserve vierde klasse 06.

Na de nodige felicitaties van de aanwezige toeschouwers aan trainer Peter Boersma en de spelers, werd er en feestje gevierd in de kantine. Ook daarna bleef het nog lang onrustig in de plaatselijke horeca.