St.-Anna E2 – Succesvolle toernooireeks met 2x de 1e prijs!

17 juni 2014 9:00

In de competitie viel het dit voorjaar niet mee. In het begin althans niet. Onze eerstejaars jongens moesten aantreden tegen tweedejaars teams. En dan verlies je weleens dik. Maar ook de koploper verslaan met 7-2 leek mogelijk. Uiteindelijk ontwikkelde het team zich prima en de laatste wedstrijden werden niet meer verloren.

Na zo’n competitie is er trouwens ook nog wel wat energie over. Tussen maart en mei zaten maar 8 competitiewedstrijden. Dat vinden ook onze mannen aan de magere kant. Dan toch maar eens kijken of er wat toernooitjes gespeeld kunnen worden. Want wat is er leuker dan een toernooi spelen. Niets eigenlijk. 3 of 4 wedstrijden spelen. Daartussen lekker chillen en genieten van het mooie weer. En als het meezit een prijsje meepakken. Altijd leuk.

Woensdag 21 mei MKV29 Jeugdtoernooi (2e prijs) We starten op een woensdagmiddag om 15.00 uur in Leeuwarden op een goed georganiseerd jeugdtoernooi. We zitten in een stevig poule van 5 teams met 3x  1e klassers en 2x 2eklassers, waaronder wij. We begonnen slecht met een 3-0 verlies tegen MKV. Daarna tweemaal winst en eenmaal gelijk. We groeiden in het toernooi en werden tweede. Een hele mooi prestatie en een oorkonde voor het team en een vaantje voor iedereen. .1 MKV’29 E1  9 punten .2 VV St.-Anna E2 7 punten .3 Leovardia E2  6 punten .4 Franeker E2  5 punten .5 Nicator E1  1 punt

Zaterdag 24 mei Texel’94 toernooi (3e prijs) Om 7.45 uur zaten we al in de auto op naar Den Helder. Op naar ons volgende voetbalavontuur. De boot van 9.30 werd tijdig gehaald en de eerste zakken snoep waren al er doorheen. Om 11.15 uur trappen we af onder toeziend ook van Bildts publiek, dat al het hele voorjaar op Texel bivakkeert. Een stevig poule met 1e klassers en hoofdklassers. Ook nu weer een valse start met een 3-0 verlies tegen Den Helder.   Uiteindelijk twee potten gewonnen en twee verloren en keurig in de middenmoot geëindigd. Een derde plaats en dus kon een mooie stander mee naar St. Anna. .1 Fortuna Wormerveer E3 12 punten .2 FC Den Helder E3   9 punten .3 VV St.-Anna E2 ` 6 punten .4 Allinance’22 Haarlem E4 3 punten .5 Texel E2   0 punten

Zaterdag 7 juni AH-jeugdtoernooi Gorredijk (1e prijs) Vorig jaar waren we als F1 ook al naar Gorredijk geweest en qua resultaat was dat niet al te best. Het is een mooi toernooi met ook nu weer de mogelijkheid om te spelen tegen teams die je anders nooit tegenkomt. Er was 1 poule voor eerstejaars E-teams. Op papier niet de moeilijkste poule. Dus dat beloofde wat. We starten goed met winst op Gorredijk. We hadden het alleen lastig tegen Marum E2 en wonnen die gelukkig met 1-0. Daarna mochten de mannen lekker afronden op doel met een 8-0 en 9-0 overwinning. En daar wordt iedereen dan weer erg vrolijk van. Een dik verdiende 1e plek met 20 doelpunten uit 4 wedstrijden. .1 VV St.-Anna E2 12 punten .2 SV Marum E2  7 punten .3 ONB E5  4 punten .4 Gorredijk E4  3 punten .5 LSC1890 E6  1 punt.

Zaterdag 14 juni JWT-toernooi Dokkum (1e prijs) Op het nippertje. Het vertrek van 8.00 zaterdagochtend leek aan de vroege kant. De oogjes waren klein. Want gisteravond hebben we natuurlijk allemaal Nederland zien winnen met 5-1 van Spanje. Goed voorbeeld, doet goed volgen. Ook nu leek het lot gunstig. Dat bleek. Er werden drie potten met ruime cijfers gewonnen. 23 doelpunten in 3 wedstrijden. We kwamen allemaal aan scoren toe. Ook de achterhoede spelers die nu voorin stonden konden er lekker op los scoren. Elke wedstrijd een andere keeper en Thomas scoorde zelfs toen hij keeper was. Al met al niet moeilijk, maar wel heel erg leuk.  .1 VV St.-Anna E2 9 punten .2 VV Dokkum E2 6 punten .3 Veenwouden  E2 3 punten .4 BBC Bergum E5 0 punten

Voor de jongens van E2 een prachtige afsluiting van een pittig seizoen. Alle spelers hebben zich – en dat bleek vooral op het laatst - goed doorontwikkeld. In het begin van het seizoen keken ze nog op tegen mannen die een kop groter waren, maar aan het kleunden ze er allemaal stevig in. Op deze leeftijd wordt het fysieker en dan moet je je laten zien. En dat deden ze.  Maar ook voetballend ziet het er prima uit. Als het goed is blijven we als team compleet en worden we volgend jaar E1. Dan zullen we wat laten zien in de 1e klasse. Maar nu eerst genieten van een lekkere vakantie.