Competitie-indeling Zondag 1 bekend

1 juli 2014 17:45

En hopla! We gaan volgend seizoen weer met de hele karavaan naar het oosten. Na toch wel met tevredenheid een seizoen ingedeeld te zijn geweest bij clubs uit Drenthe, met veel volk aan de kant, reist het eerste elftal in het nieuwe seizoen nu weer viermaal af naar Groningen waar, met alle respect, niet veel toeschouwers langs de lijn staan bij de Groninger clubs.

Toch heeft de ervaring geleerd dat de Groninger clubs gastvrij zijn. Zij kunnen er bovendien ook niets aan doen dat er tientallen clubs in de stad Groningen zijn.

De competitie-indeling is als volgt: St.-Anna, Emmeloord, Forward, Frisia, GAVC, GRC Groningen, Groninger Boys, Heerenveen, LSC 1890, MKV ‘29, ONB, Olyphia, Velocitas en Wolvega.

Er zit geen club tussen waartegen St.-Anna nog nooit heeft gespeeld. Van de competitie van vorig seizoen zijn er nog vier clubs over:  GAVC, LSC 1890, ONB en Olyphia.

En het lijkt op voorhand een pittige competitie te gaan worden met een aantal degradanten uit de eerste klas en een aantal clubs dat zich behoorlijk heeft versterkt. Kortom: St.-Anna moet ook in het nieuwe seizoen vol aan de bak.

Naast vijf clubs van buiten Friesland, zijn er negen Friese clubs incluis St.-Anna. Bovendien reizen de Bildtkers tweemaal af naar Leeuwarden; lekker dichtbij. Laten we deze wedstrijden gemakshalve als een derby bestempelen.