Vrouwen 2 verliest met 3-1 van Stiens (Vr3)

24 augustus 2014 11:15

Het voetbalseizoen is weer los en we zullen jullie weer op de hoogte houden van de prestaties van vrouwen 2. Afgelopen zaterdag was de start van het seizoen met een bekerwedstrijd tegen Stiens. Het was allemaal nog een beetje onwennig en de dames moesten er duidelijk nog even inkomen. Stiens combineerde beter en heeft dan ook verdiend met 3-1 gewonnen.

De selectie van dames 2
Niemand is gestopt en dat is natuurlijk positief. Loes en Lotte zijn overgekomen vanuit de jeugd en Tamara en Berber zijn doorgeschoven naar vrouwen 1. Dat betekent dat we op dit moment een selectie hebben van 17 speelsters en dat is prima. Harm-Jan Postma en Jan de Groot zijn de trainers en laatsgenoemde doet de coaching op de zaterdag.

De wedstrijd
Stiens begon beter aan de wedstrijd dan St.Anna, combineerde wat makkelijker en kreeg kansjes, waarvan ze er één benutten in de 15e minuut. Ook in het volgende kwartier was Stiens sterker, maar Joyce liet in deze periode zien dat ze een uitstekende keepster is en ze rammelde een paar zeer moeilijke ballen uit haar doel. Langzamerhamd kwam St.Anna dichter bij het doel van Stiens en het was Jolanda die 3 x op het doel kon schieten, waarvan er één op de paal. In de 35e minuut was het Bindamé die goed doorzette en verrassend scoorde. Die 1-1 zorgde voor nog meer energie en de 1-2 was dichtbij, maar Jolanda had zaterdag het vizier nog niet op scherp.

In de tweede helft begon St.Anna slap aan de wedstrijd en leek de conditie op. Stiens voetbalde wel gretig door en het spel speelde zich af op de helft van St.Anna. Uit de vele aanvallen wist Stiens nog 2x te scoren en St.Anna kon daar weinig tegenover zetten in de tweede helft en dat was teleurstellend. Een terechte overwinning derhalve van Stiens.

Dinsdag 26 aug. om 18.45 uur is de tweede bekerwedstrijd thuis tegen Leovardia.