Klien Sjiet (47): Presentatieavond, gehaktbal en afgedroogd in de regen

16 september 2014 8:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 37.

Presentatieavond
De club wil de presentatie van de nieuwe kledinglijn en logo niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom is er een werkgroep samengesteld om hiervoor een presentatieavond te organiseren. Zij komen op woensdagavond voor het eerst bijeen. Er wordt besloten dat deze presentatie op zaterdagavond 18 oktober a.s. plaatsvindt. Op die avond wordt de nieuwe kleding gepresenteerd en het nieuwe logo onthuld. Daarnaast komt op deze avond ook de presentatiegids uit. Alle leden, sponsoren en vrijwilligers van de club zijn hiervoor uitgenodigd.

Cabaret
Op donderdagavond vindt de aftrap plaats van het cabaretprogramma voor 1 januari 2015. De leden van ‘de klaine Bildtse Kemedy’ komen die avond namelijk voor het eerst dit jaar bij elkaar en uw columnist, ook lid van deze cabaretgroep, ontvouwt zijn plannen en ideeën. Het eerste actiepunt is het aanschaffen van een nieuwe filmcamera. Naast dat dit apparaat dienst doet voor het opnemen van filmpjes, kan het daarnaast gebruikt worden voor het opnemen van wedstrijden die later door trainers geanalyseerd kunnen worden.

35+
Het 35+-voetbal is een goed initiatief gebleken. Heerlijk tegen je eigen leeftijdsgenoten voetballen en waarbij bovendien de derde helft minstens zo belangrijk is als de wedstrijden. St.-Anna is vrijdagavond de gastheer en de toeschouwers zien ontzettend veel doelpunten deze avond waaronder enkele zeer fraaie doelpunten. De klasse druipt er bij een aantal spelers nog steeds af.

Vrouwen 1
Vrouwen 1 schotelt op zaterdag de toeschouwers een aantrekkelijke pot voor. Er valt van alles te beleven. En nadat de kruitdampen zijn opgetrokken, staat er 3-3 als eindstand op het scorebord. Hoewel St.-Anna pas in de slotfase de gelijkmaker scoort, verliest het team, gezien het veldoverwicht, twee punten.

Gehaktbal
Tegen half één hebben kantinemedewerkers Garmt Elings en Nienke Stap het druk. Zondag 3 en 4 hebben hun thuiswedstrijd gespeeld en alle spelers, incluis die van de tegenstanders, een gehaktbal willen hebben. Uit navraag blijkt dat er die zondag zo’n veertig gehaktballen door zijn gegaan.

Resultaat
Het weekend gaat niet bepaald de geschiedenis in als het meest succesvolste weekend van de club. In tegendeel: alleen Zondag 3 behaalt een puntje. De rest verliest. Enkele teams zelfs met forse cijfers. Op sportpark ‘Nijlan’ is het een behoorlijke wandeling om bij het parkeerterrein te geraken. Het regent ook nog eens op het sfeerloze sportpark. En de nederlaag van het eerste in ogenschouw nemend, verhoogt de regen niet bepaald de feestvreugde. Je voelt je afgedroogd in de regen…

Bij de foto
De webredactie kreeg een foto doorgestuurd van Grietje Heeringa en Eeke de Haan. Deze foto hebben zij op maandagochtend gemaakt met een mobiele telefoon. “De kwaliteit van de foto zal niet top zijn, want het is met een mobieltje en vanuit de kantine genomen”, schrijven zij. Maar zij willen de bezoekers van de website deze foto niet onthouden, want deze foto typeert hoe het er vaak aan toe gaat. Als er namelijk iets ondernomen dient te worden waarmee de aanwezigen niet zo bekend zijn, dan zie je vaak het tafereel dat er veel mensen omheen staan met de handen in de zakken. Iedereen weet dan vaak hoe het moet… En dan ontstaat er zo’n foto als deze. Groetje en Eeke, bedankt voor deze karakteristieke foto.

Tot de volgende week.