Vrouwen 2 wint spannende wedstrijd met 2-1 van Beetgum.

27 september 2014 19:30

In een spannende wedstrijd heeft vrouwen 2 zaterdag goede zaken gedaan. Door de 2-1 winst op Beetgum staat het nu met 6 punten uit 4 wedstrijden op de 6e plaats en dat is een mooi begin van de competitie.

Vrouwen 2 zit in een leuke competitie met veel streekderby's en dat geeft altijd net wat meer strijdlust. Vrouwen 2 begon de wedstrijd tegen Beetgum met Joyce op keep, Petra, Krista, Emma en Monet achter, Miriam, Anne H en Anne K als middenvelders en Jade, Berber en Esmay in de voorhoede.

Beetgum had in de eerste 10 minuten wat meer balbezit, maar wist dit nog niet om te zetten in kansen. St.-Anne begon na 10 minuten ook beter te combineren en deelde ook wat speldeprikken uit.

In de 20e minuut werd Esmay op links aangespeeld, ze liep haar "man" eruit en zette goed voor op Jade die de 1-0 binnenschoot, een mooie opsteker.

In de 28e minuut werd het echter gelijk toen de snelle spits handig over Joyce heen speelde.

Onze dames maakten echter goed gebruik van de mogelijkheden op links waar Esmay steeds voor  gevaar kon zorgen. Het was dan ook Esmay die in de 40e minuut de 2-1 maakte.

In de 2e helft drong Beetgum echt fel aan en moest St.-Anne ver terug. Onze verdediging heeft echter veel kwaliteit en samen met keepster Joyce hielden ze alles tegen en dat is beslist een groot compliment waard. Krista die half fit aan de wedstrijd begon zette goed door, Miriam die een bal tegen haar hoofd kreeg wilde er niet uit, iedereen knokte voor de winst.

Op karakter werd de 90e minuut gehaald en waren de 3 punten binnen, klasse dames!!!