Pupil van de week: Elsje Elsma

3 oktober 2014 17:45

En wederom een ‘Pupil van de Week’ die de kwaliteiten van de ouders heeft meegekregen: Elsje Elsma. Haar ouders hebben in het verleden ook de kleuren van onze club verdedigd en zeker niet onverdienstelijk.

Vader Dooitze speelde in de jeugd altijd in de standaardteams en dat betekent dat je wel wat in je mars hebt. Moeder Joke begon ook al heel vroeg met voetballen. Zij was zelfs één van de speelsters van het allereerste meisjesteam in de geschiedenis van de club. En ook zij had talent. Volgens mij heeft Joke heel even bij Vrouwen 1, gespeeld, maar op een gegeven moment kwamen de kinderen waaronder Elsje… En dat maakt de bal weer rond, want we zijn weer waar we moeten zijn: ‘De Pupil van de week’.

Elsje speelt in Meisjes E-pupillen en kan zowel in de verdediging als op het middenveld uit de voeten. Trainer is Dennis Wieringa en de leidsters zijn Pietsje Dijkstra en Corina Postma.

En kijk aan, een echte Cambuur-fan! Een goede keus, Elsje! Haar favoriete spelers is een ex-speler van Cambuur: Marcel Ritzmeijer. Qua voetbalcapaciteiten lijkt Klaas Jan Bijlsma, Elsjes’ favoriete speler van St.-Anna 1, wel op Ritzmaier.

Zou Klaas Jan in de basis staan zondag 5 oktober a.s. tegen ONB? Dat is nu nog niet bekend, maar bekend is wel dat Elsje er zondag aanstaande wel bij is. Een leuke middag toegewenst, Elsje!