Vrouwen 2: Nieuwe kleding, luxe probleem, mooi weer en een verdiend punt!!

25 oktober 2014 21:30

Vrouwen 2 moest het in Leeuwarden opnemen tegen de zwaluwen en in de nieuwe tenue's in de heerlijke najaarszon zon was het alleen al genieten om lekker buiten te zijn bij een voetbalwedstrijd. Onze dames scoorden een ruime voldoende deze middag en dat resulteerde in een 1-1 eindstand.

Nieuwe kleding
Het duurt even, maar het moet gezegd worden, de nieuwe tenue's zien er prachtig uit en vooral voor de dames is het leuk dat ze nu ook hun eigen kledinglijn hebben. Bekijk de foto dan ziet u het zelf en kom anders gewoon langs bij de wedstrijden.

Luxe probleem
Vrouwen 2 heeft op dit moment een selectie van 18 speelsters en als je met 7 wissels op pad gaat dan is dat natuurlijk teveel van het goede. Per toerbeurt blijven er dus een aantal speelsters noodgewongen thuis in deze periode. Iedereen werkt hier prima aan mee.

De wedstrijd
De laatste twee wedstrijden waren verloren doordat de 1e helft steeds minder was dan de 2e helft, dus de insteek van de wedstrijd was scherp beginnen aan de wedstrijd en die opdracht werd goed opgevolgd. St.-Anne begon beter dan Zwaluwen en combineerde goed in het eerste kwartier en het was Loes Andringa die een goede wedstrijd speelde die met een droog laag schot de score opende in de 15e minuut.

Daarna liet de Leeuwarder Zwaluwen zien dat ze voetballend wel wat kunnen en met een paar goede combinaties kwamen ze dicht bij een doelpunt. Gelukkig waren onze verdedigsters en keepster Joyce attent en wisten een doelpunt te voorkomen.

Het spel golfde op en neer en beide teams hadden kansen en helaas was het Zwaluwen die met een goed combinatie de 1-1 maakte en dit was ook de ruststand.

In de 2e helft begonnen onze dames weer goed en dat leverde weer een paar kansen op, maar het leverde geen doelpunt op. Daarna was het Zwaluwen die kansen kreeg maar ook dit leverde geen doelpunten op. Het had ook wel 3-3 kunnen worden, maar het bleef uiteindelijk 1-1 en dat was gezien de wedstrijd ook een goede uitslag.