Vrouwen 2 oefent en wint met 5-4 van DTD

29 oktober 2014 21:45

Vrouwen 2 speelde woensdagavond een nuttige oefenwedstrijd tegen DTD, een jong en snel team. Het werd een doelpuntrijke wedstrijd, waarbij met name Jolanda in goede vorm was.

Scheidsrechter Jordy miedema had de leiding deze avond en deed dat uitstekend. De opdrachten van deze avond waren: bij balbezit opbouwen van achter uit, verzorgde passing en vooral voorin op het juiste moment aanbieden. Bij balverlies het veld klein maken en compact spelen.

Onze dames probeerden de opdrachten goed uit te voeren en vooral de opbouw van achter uit liep goed. Op het middenveld was Lysanne steeds goed aanspeelbaar en die wist ook regelmatig de voorhoiede van goede passes te voorzien.

DTD liet zien dat ze over een jonge snelle ploeg beschikte, en ze kregen in het begin direct een paar kansjes. Het was Jolanda die met een goede actie zichzelf vrij speelde en beheerst binnenschoot en diezelfde Jolanda maakte ook de 2-0.

DTD maakte direct daarna de 2-1. Daarna was het de beurt aan Jade die eerst met links scoorde en even later beheerst met rechts afronde en dat betekende een 4-1 voorsprong.

Omdat je bij een oefenwedstrijd veelvuldig wisselt raakte in de tweede helft het verband een beetje uit het team en dat komt het spel niet altijd ten goede. De inzet bleef goed, maar we konden niet verhinderen dat de snelle spits van hun nog een aantal keren scoorde. Uiteindelijk was er nog wel de  5-4 winst door nog een doelpunt van Jolanda.