Pupil van de week: Jelmer Postma

21 november 2014 14:45

Jelmer Postma… Jelmer Postma… Is dat niet één van Riska en René? Jazeker, Jelmer is de zoon van ‘Pos’, jarenlang speler van het roemruchte eerste elftal van het einde van de vorige eeuw waarin hij menig doelpunt heeft gescoord.

Tegenwoordig is René spits van het vierde en voor vierde elftalbegrippen is hij nog razendsnel. Maar niet zo snel als zijn zoon Jelmer. Toch ziet Jelmer letterlijk en figuurlijk nog tegen zijn hait op, want op de vraag wie zijn favoriete speler van onze club is, hoeft hij niet lang na te denken: myn hait. Dit betekent vast extra laat opblijven zondagavond, Jelmer!

In tegenstelling tot zijn vader heeft Jelmer nog een hele voetbaltoekomst voor zich. En dat ziet er veelbelovend uit, want hij heeft het al letterlijk geschopt tot de F1 en er zijn nogal wat F-teams.

Naast dat Jelmer heel snel is, scoort hij, als rechtsvoor, ook regelmatig. Zijn trainer Maik de Jong en leider Harry Wadman zijn vast tevreden over hem.

Zijn favoriete club is sc Heerenveen. En dat in een Cambuur-regio… Je moet maar durven, maar Jelmer durft er voor uit te komen. En grensrechter Jordy Miedema van het eerste is ook een grote fan van Heerenveen. Jullie kunnen het zondag aanstaande samen vast goed met elkaar vinden.

Maar gaat er dit seizen hoger eindigen, Jelmer? Cambuur of Heerenveen? We zullen het hem zondag 23 november a.s. vragen als hij ‘Pupil van de week’ is bij de wedstrijd van St.-Anna tegen Olyphia.

Jelmer, veel plezier toegewenst en hopelijk juich je na afloop net zo hard als de spelers van het eerste…