Wedstrijdverslag 22 november: Oranje Nassau VR2 – St.-Anna VR1

27 november 2014 17:15

Een paar weken terug kwamen een paar speelsters met de vraag of er geen verslag van de wedstrijd gemaakt kon worden. Nu ik (Lisa-Marije) toch nog wel even uit de running ben, kan ik deze taak voorlopig mooi op me nemen.

De tegenstander van zaterdag 22 november is Oranje Nassau VR2. Oranje Nassau (ON) is een pittige tegenstander en staat niet voor niets boven aan.

St.-Anna begint meteen fel aan de wedstrijd. Trainer Sido Postma heeft voor de wedstrijd duidelijke instructies aan de dames mee gegeven en dit is terug te zien! Doordat wij zo fel beginnen en goed staan is de eerste scoringskans ook voor ons. Helaas mist Tamara Blauw het goal. ON komt niet echt aan spelen toe en heeft grote moeite met de dames van St.-Anna. Echte kansen voor ON blijven uit. Wel komen ze steeds meer in de wedstrijd maar St.- Anna knokt! We komen steeds meer richting de goal van ON en zo volgt er weer een goede scoringskans voor St.-Anna. Deze kans komt voort uit een vrije trap die door Femke Reitsma is veroorzaakt. Ook is zij degene die net naast schopt!

De coaches zijn erg positief. Volgens de heren staan de dames goed en hebben de koppies er bij. Een moment later ligt Femke Reitsma op de grond nadat ze een klap tegen haar hoofd heeft gehad. Het is aan de kant even twijfelachtig of ze door kan, maar dan zien we haar weer opstaan en even later ook weer lachten!

Hierna komt St.-Anna in een dipje en komt ON een paar keer goed voor de goal. Het combinatiespel van St.-Anna lukt steeds beter en hieruit volgt even later ook weer een kans voor Femke R. Het spel gaat op en neer en speelt zich af op beide speelhelften.

Alleen dan gebeurt er iets wat niet hoeft. Wat ons aan de zijkant al opviel is dat de scheidsrechter om heel veel pietluttige dingen fluit. De scheids ziet zo ook een overtreding en kent een vrije trap toe aan ON. Uit deze vrije trap wordt niet direct gescoord maar doordat de bal blijft hangen valt er uiteindelijk wel een lullig doelpunt.

De tweede helft speelt zich voornamelijk op de helft van St.-Anna af. Met vlagen komt St.-Anna toch op de andere helft. De dames in het veld hebben het zwaar! Ze zijn allen druk bezig met verdedigen, en proberen de bal uit de buurt van de goal te houden. Het spel blijft wat eenzijdig. Beide ploegen hebben niet echt meer kansen om te scoren. Op een gegeven moment komt ON toch door de verdedigende speelsters van St.-Anna heen, en scoort met een soort van lobje. 2-0, helaas.

Sint-Anna komt nog een paar keer toch dicht bij de goal. Een vrije trap van Lisette Wagenaar belandt in de handen van de keeper en Olga Kolkman heeft ook nog een keer een kleine kans. Verder is de tweede helft zoals ik al zei nogal eenzijdig. De dames vechten voor wat ze waard zijn en leveren nog volop strijd. Toch is ON te sterk voor ons.

Sint-Anna heeft goed gespeeld en kan zeker positief terug kijken op deze wedstrijd!