Klien Sjiet (59): Friese selectie, hoofdveld en niet feul om ‘e hakken

8 december 2014 19:15

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 49.

Sportbijlage
Het is toch wel redelijk lang geleden dat de columnist op maandag uitzag naar de sportbijlage van de Leeuwarder Courant. Welnu, deze maandag is dat het geval. Eindelijk weet St.-Anna 1 namelijk weer eens een wedstrijd te winnen (van GAVC) en dan lees je de krant toch met een ander (lees: lekker) gevoel. Meer aanhangers van de club zullen dit gevoel hebben, toch?

Friese selectie
Fardau Houkje Bouma is geselecteerd voor de Noordelijke selectie meisjes onder de dertien jaar. De selectie bestaat uit speelsters van de noordelijke provincies. Op woensdag 10 december 2014 speelt de selectie op het sportcomplex van GAVC een oefenwedstrijd tegen GAVC D2. Fardau Houkje, van harte gefeliciteerd met deze uitverkiezing.

Hoofdveld (1)
Zaterdag 1 speelt op zaterdagmiddag thuis tegen Waterpoort Boys 2. Een speler van de bezoekers merkt op dat het belachelijk is dat de mannen op het bijveld dienen te spelen, terwijl het team van Vrouwen 1 op het hoofdveld speelt. Volgens hem horen mannen altijd op het hoofdveld te staan en de vrouwen op een bijveld. Tjonge, jonge, wat een bekrompen persoonlijkheid ben je dan, als je zoiets zegt. En natuurlijk hoort Vrouwen 1 op het hoofdveld te spelen, want zij spelen immers op een hoog niveau. Bij onze club speelt altijd het hoogst spelende team op het hoofdveld in geval er twee wedstrijden tegelijk zijn.

Derde
Vrouwen 1 haalt trouwens flink uit tegen Angelslo. De Bildtse dames winnen met maar liefst 7-1. Dit betekent bovendien dat het team met een keurige derde plaats de winterstop ingaat.

Hoofdveld (2)
Het hoofdveld heeft zich tot nu uitstekend gehouden. Tot zondag… De gehele wedstrijd blijft het stortregenen en op het laatst heeft de wedstrijd van het eerste elftal tegen GRC Groningen meer weg van een moddergevecht, in de positieve zin van het woord wel te verstaan. Normaal voetbal is op een gegeven moment niet meer mogelijk. Een gelijkspel zou zeker verdiend zijn geweest, maar helaas zorgt een waterplas er indirect voor dat GRC in de slotfase toch nog weet te scoren. Weg punt. Weg veld. De komende tijd zal het veld zich weer moeten herstellen. Gelukkig maar dat het bijna winterstop is.

Kort
Meer is er niet voorgevallen deze week. Vandaar dat jullie het deze keer met een korte column moeten doen. Als ik alles eens overzie, dan heeft de column deze week niet feul om ‘e hakken. Mijn excuses.

Tot de volgende week.