Dames Sint Anna verdienstelijk naar 4de plaats Diamanttoernooi

26 december 2014 14:15

Na in de voorronde glansrijk de poule te hebben gewonnen moesten de dames op
dinsdagavond 23 december aantreden op de finaleavond van het 21ste Diamanttoernooi
in Marum. 8 teams verdeeld over 2 poules gingen de strijd aan om de geldprijzen.

De top van het (zaal)voetbal uit het noorden was deze avond aanwezig en voor menigeen
was het een verrassing dat de dames uit Sint Anna zich wisten te plaatsen. En o wat waren
ze dicht bij de finale... Slechts een doelpunt kwamen de dames tekort. Al snel werd duidelijk dat de dames van Sido Postma en Marten Dijkstra in de poule des doods zaten. Ze moesten de strijd aangaan tegen alleen maar zaalvoetbalverenigingen, te weten Nieuw Roden, Drs.Vijfje en Be Quick Dokkum zaal.

De eerste wedstrijd was tegen Nieuw Roden. Een tactisch goed spelend Sint Anna gaf geen kans weg in de 15min speeltijd alleen wisten de dames zelf ook weinig tot geen kansen af te dwingen, 0-0. De 2de wedstrijd was tegen Drs.Vijfje welke vorige week in de poule nog met 3-0 werd verslagen. De ploeg uit Groningen was uit op revanche maar de dames uit Sint Anna gaven geen krimp en wederom werd er niks weg gegeven. Ook nu waren de kansen schaars en werd het wederom 0-0. Gezien de uitslagen van de wedstrijden in de poule moest de  laatste wedstrijd gewonnen worden van Be Quick Dokkum en met 2 doelpunten verschil... Ook nu werd er geconcentreerd gespeeld en tegen het einde van de wedstrijd was het Lisette Wagenaar die Sint Anna op voorsprong schoot, 1-0. De jacht werd geopend om de belangrijke 2-0 te maken en ondanks verwoede pogingen konden de dames de 2de goal niet maken. Het bleef bij 1-0 winst.

De strijd om plaats 3 en 4 werd gespeeld tegen VIOD. Waar VIOD in poule A last van had was hetzelfde waar Sint Anna in poule B last van had....scoren. Misschien had dit wel de finale moeten zijn... Het werd een heerlijke strijd en door een misverstand tussen Natasja Braaksma en Lisette Wagenaar kon VIOD profiteren..0-1 verlies.

Conclusie: Na 10 wedstrijden en 126min voetbal, 4xwinst, 4x gelijk en 2x verlies en met een groot compliment richting Sint-Anna van de organiserende vereniging Drachtster Boys, kunnen de volgende dames, Daisy, Olga, Lisette, Esther, Natasja, Jildou en Femke K enorm trots zijn!! Ook Femke Reitsma heeft haar steentje bij gedragen aan dit succes, helaas was ze de finaleavond verhinderd ivm verplichtingen bij zvv Avanti. Als, maar als telt niet, Femke was er niet, alleen zouden de dames dan wel die belangrijke goal gemaakt hebben om de finale voor volle tribunes te mogen spelen?