Pupil van de week: Jesse de Vries

13 maart 2015 12:45

Jesse de Vries is ‘Pupil van de week’ bij de wedstrijd tussen St.-Anna en Heerenveen. Nee, niet profclub Heerenveen, maar de amateurs. Toch is er één overeenkomst: beide clubs dragen dezelfde shirts.

Maar dat maakt Jesse niet uit, want hij trekt veel liever een shirt van Ajax aan. En nog mooier zou het zijn als de naam van Lasse Schöne op de rug vermeld staat, want dat is zijn favoriete speler.

Misschien heeft Jesse al zo’n shirt thuis. Naar die hoeft hij zondagmiddag niet mee te nemen, want in ‘De Waaie’ mag hij na de aftrap een doelpunt scoren in het shirt van St.-Anna.

Jesse speelt dit seizoen in de F2 en is verdediger. Trainer/coach is Eric Fletcher, terwijl Menno Hoekstra de leider is.

Als je Jesse heet, dan is je favoriete speler van het eerste van St.-Anna vast naamgenoot Jesse Offringa, of niet? Nou, dat is dus niet zo, want zijn favoriete speler is aanvoerder Sytze-Jorrit Jorritsma.

In deze rubriek komt altijd ook even de familiebanden met de club aan de orde. Hoe zit dat met de familie van Jesse? Bingo! Germ Koopmans is namelijk de pake van Jesse en heeft vroeger ook gevoetbald. Verder heeft Germ zitting in het bestuur gehad en tegenwoordig zit hij nog in de ‘Club van 50’. En pake kijkt vaak bij het eerste en hij zal daarom vast met grote trots pakesêger Jesse aanschouwen als die na de aftrap op het vijandelijk doel afstevent.

Jesse, zondag 15 maart a.s. veel plezier toegewenst bij de wedstrijd! En misschien mag je na de wedstrijd in de kantine ook nog even aan het ‘Draaiend Rad’ draaien.