Vrouwen 2 knokt en vecht en verliest.

18 maart 2015 22:45

Vrouwen 2 speelde een doordeweekse inhaalwedstrijd tegen Beetgum en het werd een aantrekkelijke wedstrijd. Alle dames speelden voor wat ze waard waren en dan is het best even zuur als je verliest. Toch konden we met opgeheven hoofd het veld verlaten.

Vrouwen 2 heeft het het hele jaar al zwaar in de 4e klas en deze wedstrijd was ook typisch weer zo'n wedstrijd waarbij je heel dicht bij een punt bent en dat het dan net niet lukt.

Beetgum begon iets overtuigender dan St.-Anna aan de wedstrijd en liet zien dat ze via snelle buitenspeelsters voor veel gevaar konden zorgen. Gelukkig stond Joyce op de goede plek. Na 10 minuen was Tesse ongelukkig toen een voorzet via haar in het eigen doel verdween.

Daarna lieten onze dames zien dat ze ook voor gevaar konden zorgen en Jolanda, Esmay en Jade waren alledrie gevaarlijk. In de 20e minuut was het Esmay die goed doorliep en actief stoorde en dat leverde balbezit op en het was Esmay zelf die beheerst afrondde.

Tot de rust hielden de beide partijen elkaar in evenwicht.

In de 2e helft was er opnieuw sprpake van evenwicht en kon de partij beide kanten opgaan. Het was uiteindelijk Beetgum die via een penalty aan de 2-1 kwam.

St.-Anna gaf alles en toen Jolanda in de 80e minuut een kanonskogerl afvuurde op het doel van Beetgum hield iedereen de adem in. De bal trof de binnenkant paal en ging net niet in het doel en dat was een klein breekpunt omdat Beetgum een minuut later de 3-1 maakte.

Toch een leuke wedstrijd met een compliment voor iedereen.