Pupil van de week: Jildert Postma

17 april 2015 15:00

De laatste tijd hoor je steeds vaker om je heen dat kinderen vragen wanneer zij eens ‘Pupil van de week’ mogen zijn. Kijk, dat is een goed teken, maar iedereen kan natuurlijk niet tegelijk. Dan kom je immers al snel op een paar honderd tegelijk!

Maar als je dan uiteindelijk uitgekozen bent om ‘Pupil van de week’ te zijn bij een wedstrijd van het eerste, hoe reageer je dan? Toen moeder Doutzen Oppers hem vertelde dat hij deze keer aan de beurt was reageerde Jildert Postma heel enthousiast en zei: YES!

En van deze enthousiaste mensen houdt de club. Dus dat komt wel goed met Jildert. Trouwens, voor Jildert is ons sportcomplex allang geen vreemd terrein meer. Ondanks dat hij nog niet zo lang op deze aardbol is, weet hij ‘De Waaie’ al veelvuldig te vinden. Buiten het trainen en wedstrijdenspelen om, trapt hij namelijk vaak een balletje in ‘De Waaie’. Jazeker, we hebben te maken met een echte liefhebber.

En deze liefhebber speelt in de F1 en is daar het slot op de deur, want hij is achterste man. En zal ik jullie wat vertellen? Die deur gaat bij Jildert niet vaak open! De tegenstander krijgt niet eens een vinger tussen de deur! Maar goed ook…

Maik de Jong is de trainer en Harry Wadman is de leider. En hé, naast liefhebber heeft Jildert ook nog verstand van voetbal, want hij is fan van Cambuur en zijn favoriete speler is Sander van der Streek. En wie is zijn favoriete speler van het eerste van St.-Anna? Is dat misschien Jesse Offringa of Geert Scheer (het centrale duo van het eerste)? Niks daarvan. Jildert houdt het dichterbij: Niek Wadman, zijn teamgenoot van de F1.

En dan de vaste rubriek in deze rubriek: wat zijn de familiebanden met onze club? Vader Gert Jan heeft geen bloedlijn met onze club. Ja, misschien dat hij in zijn loopbaan als speler van Ouwe Syl tegen St.-Anna heeft gespeeld. Maar dat is dan ook alles. Deze keer moet het bij moeders vandaan komen. Oppers… Oppers… Natuurlijk denk je dan meteen aan Eppie Oppers. In de jaren zeventig heeft Eppie op zaterdag in de senioren gevoetbald en hij stond bovendien aan de wieg van de jeugdcommissie van onze club. Daarin heeft hij ook een aantal seizoenen zitting in gehad.

Jildert, op zondagmiddag 19 april a.s. veel plezier toegewenst bij de wedstrijd van St.-Anna tegen Forward.