Vrouwen 2 verdedigt goed, maar komt aanvallend tekort (0-2).

18 april 2015 22:15

Vrouwen 2 liet tegen AVC, een team uit de top 3 zien dat het voetballend goed mee kan doen. Tot 10 minuten voor tijd was er nog steeds kans op een punt, maar aanvallend kwamen onze vrouwen tekort.

Onder prachtige voetbalomstandigheden kon scheidsrechter Tjisse Roersma om 13.45 de wedstrijd beginnen.

Vrouwen 2 begon goed en kon met verzorgd positiespel steeds goed uitverdedigen en ook voorin kwamen Jade, Esmay en Loes regelmatig aan de bal. Helaas leidde het nog niet tot kansen.

Bij AVC was Janneke Ennema gevaarlijk op links, maar ook dit gevaar kon nog de kop worden ingedrukt.

Tot de 20e minuut was er een redelijk evenwicht in de wedstrijd.

Toen was het AVC die ietwat gelukkig de bal in het doel van joyce wist te werken.

Daarna maakten onze vrouwen iets meer foutjes maar AVC was slordig in het afwerken van de kansen en Joyce wist een aantal keren goed te redden.

Na de rust lukte het vrouwen 2 niet meer om de bal voorin even lekker vast te houden of iemand in de diepte aan te spelen, en dat betekende dat onze verdedigsters het druk hadden.

Onze verdediging hield echter goed stand en dan is er altijd nog hoop dat die ene goede aanval komt. Coach jan de Groot gooide de laatste 10 minuten met wat omzettingen alles op de aanval, maar het lukte niet. AVC was daarom de verdiende winnaar, maar er waren wel weer wat lichtpuntjes waar we mee verder kunnen.

Tom bedankt dat je deze wedstrijd onze grensrechter wilde zijn!!