Vrouwen 1 speelt nacompetitie voor promotie naar de eerste klasse

4 mei 2015 17:45

De eerste selectie van de dames van St.-Anna heeft een goed seizoen gedraaid. In de laatste speelronde van de competitie op 2 mei kon St.-Anna VR1 zelfs nog aanspraak maken op een periodetitel.

Dit hadden ze echter niet in eigen hand. Voor aanvang van de wedstrijd stond het team op de vijfde plaats op de ranglijst; één punt achter ST Hunsingo/Viboa VR1. De ploeg die op de vierde plaats zou eindigen, zou de (eerste) periodetitel van kampioen Oranje Nassau VR2 overnemen. Het was dus zaak in ieder geval zelf te winnen en te hopen dat Hunsingo dat niet zou doen tegen Flevo Boys VR1, de ploeg die St.-Anna een week eerder nog met maar liefst 8 – 1 versloeg.

Tegenstander van St.-Anna was het fysieke MKV ’29 VR1, dat zelf nog moest vrezen voor directe degradatie. MKV was dus (ook) tot op het bot gemotiveerd. Het werd een harde en vervelende wedstrijd, waarin St.-Anna zich volwassen toonde en de wedstrijd terecht met 1 – 3 won.

Toen de dames zich na het douchen in de kantine meldden, kregen ze daar te horen dat Flevo Boys met 2 – 1 van Hunsingo gewonnen had. De vierde plek was hiermee een feit en dat betekent nacompetitie om promotie naar de eerste klasse!

Tegenstander is De Weide VR1 uit Hoogeveen. In de 2e klasse C pakten zij de tweede periode (van kampioen Bruchterveld VR1). De Weide is ook als vierde geëindigd met in totaal 38 punten. St.-Anna begint as. zaterdag met een uitwedstrijd. In het kermisweekend komt De Weide naar De Waaie.

Speeldata:
  9 mei om 14:30 uur: De Weide VR1 – St. -Anna VR1
16 mei om 14:30 uur: St.-Anna VR1 – de Weide  VR1 (Er is een kleine kans dat deze wedstrijd op maandagavond 18 mei gespeeld wordt. Houd de site in de gaten!)

Het is nog niet eerder een eerste elftal gelukt om te promoveren naar de eerste klasse. Komt dus allen de dames van St.-Anna aanmoedigen om clubhistorie te schrijven!