St.-Anna 1: wordt het rechtstreekse degradatie of nacompetitie?

8 mei 2015 13:30

De laatste speelronde van de competitie wordt voor ons eerste elftal d’r op of d’r onder. Met Forward is het team van trainer Arnold Haanstra in een hevige, doch sportieve, strijd verwikkeld. Wie van de twee degradeert rechtstreeks en wie speelt er straks nacompetitie? Of komt er misschien nog een beslissingswedstrijd?

Mochten beide teams op hetzelfde aantal punten eindigen, dan telt het doelgemiddelde niet. Dan volgt er op neutraal terrein een beslissingswedstrijd tussen St.-Anna en Forward.

St.-Anna heeft het thuisvoordeel, terwijl Forward een uitwedstrijd speelt in Sneek tegen LSC 1890. Laatstgenoemde club heeft echter niets meer te winnen of te verliezen. Dus de kans dat de Groningers winnen is groot. Wij hopen echter dat LSC zijn sportieve plicht volledig vervult en er derhalve vol voor gaat.

De Bildtkers treffen het minder met de tegenstander, want GAVC is nog niet veilig. Om de nacompetitie te ontlopen moet GAVC winnen. Kortom: beide clubs moeten winnen.

Beide wedstrijden beginnen op zondag 10 mei a.s. om 14.00 uur. Vanaf deze plaats wenst de webredactie de spelers en technische staf van onze club heel veel succes!

Na afloop is er, ongeacht de uitslag en de gevolgen daarvan, livemuziek in de persoon van Jan Nota.