Vrouwen 1 dichtbij 1e klas maar Be Quick'28 is te sterk (3-1)

31 mei 2015 10:00

Vrouwen 1 heeft een mooi seizoen achter de rug en kon zich via de nacompetitie nog plaatsen voor de 1e klas, een unieke kans in de geschiedenis van de club. In een prachtige ambiance in Zwolle gaf de ploeg nog één keer alles, maar moest het uiteindelijk erkennen dat Be Quick 28 de terechte winnaar was .

De weersomstandigheden waren goed, het kunstgrasveld lag er goed bij, er was veel publiek meegereisd en in de warming up was iedereen scherp en gefocusd.

Vrouwen 1 wilde er alles aan doen om de kans te grijpen om naar de 1e klas te promoveren.

Be Quick liet echter vanaf de aftrap zien dat het een jonge makkelijk combinerende ploeg is die niet van plan was om haar positie in de 1e klas af te staan.

St.-Anna werd teruggedrongen op eigen helft en Be Quick kreeg kleine kansjes. In de 10e minuut werd een voorzet van rechts ingeschoten en wist Joyce eerst nog te redden, maar in de rebound was het toch raak.

In de 20e minuut was het opnieuw Be Quick die een aanval goed wist af te ronden en was het 2-0.

Onze vrouwen werkten hard, maar konden met combinatievoetbal niet door de verdediging van Be Quick komen. Met de lange bal werd Femke Reitsma gezocht en die was wel dreigend, maar kon nog niet echte kansen creëren. Ook de 2 vrije trappen waren kleine kansjes, maar ook dit lukte niet.

In de 46e minuut werd Olga binnen de "16" getackeld en dit leverde een strafschop op die door Lisette strak en hard werd binnen geschoten en dat was een mooi moment met perspectief voor de 2e helft.

In de 2e helft een zelfde spelbeeld dan in de eerste helft, een iets makkelijker voetballend Be Quick en een hard werkend St.-Anna.

In de 55e minuut was het toch weer Be Quick die de 3-1 maakte.

Femke Reitsma was daarna dichtbij de 3-2, maar haar inzet werd gestopt door de doelvrouw. In het de laatste 20 minuten waren er niet meer grote kansen voor beide ploegen en eindigde de wedstrijd in 3-1 en was Be Quick de terechte winnaar van deze nacompetitie wedstrijd.

Vrouwen 1 kan terugzien op een heel goed seizoen, complimenten aan staf en speelsters!!