Ballenjongen worden bij SC Cambuur? Dat kan!

26 juni 2015 8:30

De voorbereidingen op een nieuw seizoen in de Eredivisie zijn alweer in volle gang en dse profs van Cambuur is alweer begonnen met de training voor het nieuwe seizoen.

Om in de Eredivisie te kunnen spelen, moet er bij iedere thuiswedstrijd van SC Cambuur ballenjongens of -meisjes aanwezig zijn. De voorgaande jaren werden deze plekken ingevuld door jeugdleden van jullie, onze amateurpartners. Dit zal ook dit jaar weer het geval zijn. We gaan het echter dit seizoen op een andere manier invullen.

Om voor kwalitatief nog betere ballenjongens of -meisjes te zorgen, organiseren wij dit seizoen een officiële trainingsdag voor ballenjongens of -meisjes. Tijdens deze training op maandag 17 augustus a.s. vanaf 16.15 uur zullen de deelnemers meerdere oefeningen doen en vervolgens als ballenjongen of -meisje oefenen bij een training van de jeugdteams van SC Cambuur.

Uit de deelnemers van deze trainingsdag zullen wij de beste kinderen kiezen. De geselecteerde kinderen zullen in augustus een keer als ballenjongen of -meisje oefenen bij een jeugdwedstrijd op het sportcomplex op donderdag 20 augustus a.s. vanaf 16.30 uur. Op deze manier krijgen zij al ervaring met het zijn van ballenjongen in het stadion.

Na deze wedstrijden zal er een selectie van 24 kinderen worden gemaakt. Deze groep kinderen zal de eerste seizoenshelft, van september tot en met december, als ballenjongen of -meisje fungeren bij de thuiswedstrijden van SC Cambuur.

Dit zal gebeuren in twee ploegen die beide bestaan uit 12 kinderen waarbij de eerste ploeg de eerste thuiswedstrijd van SC Cambuur als ballenjongen of -meisje fungeert, de tweede ploeg de tweede thuiswedstrijd van SC Cambuur en de eerste ploeg de derde thuiswedstrijd dan weer. Dit schema zal zich herhalen tot en met de winterstop.

Met deze uitnodiging willen wij graag jullie jeugdleden uitnodigen om deel te nemen aan de trainingsdag voor ballenjongens of -meisjes op maandag 17 augustus a.s. van 16.15 tot en met 18.15 uur op sportcomplex 'Kalverdijkje Noord'.

Aanmelden voor deze trainingsdag kan bij ons contactpersoon Maria ienstra, via [email protected] .

Voorwaarden ballenjongen of -meisje SC Cambuur:

*Je bent in de periode augustus 2015 t/m december 2015 ten minste 5 van de 9 thuiswedstrijden beschikbaar.

*Je bent beschikbaar om deel te nemen aan de speciale "ballenjongens SC Cambuur training" op maandag 17 augustus.

*Je bent minimaal 10 jaar en maximaal 15 jaar

*Je bent minimaal 1.40 meter

*Je bent lid van één van de amateurpartners van SC Cambuur. Dat is vv St.-Anna.