Pupil van de Week: Ingmar Akkerman

11 september 2015 12:45

De eerste thuiswedstrijd van het eerste elftal van het seizoen betekent ook de eerste ‘Pupil van de Week’. Dat is natuurlijk altijd al speciaal voor de pupil, maar deze keer wordt het allemaal nog veel mooier.

Nog veel mooier? Hoezo? Jahaaa! Daar komen we straks even op terug. Maar mag ik eerst aan jullie voorstellen: Ingmar Akkerman, de ‘Pupil van de Week’ voor zondag 13 september a.s.

Ingmar is bijna zeven jaar en speelt dit seizoen voor het eerst in competitieverband. En dat is toch wel spannend. Zeker, iedere voetballer heeft dit moment gehad. Ingmar maakt zijn debuut in competitieverband bij de F4. Als jullie hem zondag tegenkomen, vraag hem dan gerust hoe het gegaan is. Hij is gemakkelijk te herkennen, want hij heeft ons clubtenue aan.

De kans is groot dat hij heeft gewonnen, want Ingmar zal het talent vast meegekregen hebben van zowel hait Paulus als mim Siety, want die hebben allebei ook gevoetbald. Sterker nog: Paulus voetbalt nog steeds en doet dat tegenwoordig in het vierde, maar in zijn jonge jaren speelde hij in de eerste en later in de tweede selectie. Siety heeft vroeger bij sc Berlikum gespeeld.

Zijn jullie al met de link begonnen voordat deze vraag gesteld is? Nou, eh… Hierbij alsnog de vraag: wat is de link van de familie Akkerman met vv St.-Annaparochie? Hait Paulus heeft zijn hele leven bij de club gespeeld en heeft bovendien verscheidene functies (bestuurslid, seniorencoördinator en jeugdcommissielid) bij de club bekleed. Dit seizoen is hij leider van het team van Ingmar.

Gerrit Akkerman is de pake van Ingmar en hij heeft vroeger ook bij onze club gevoetbald en bovendien zitting gehad in het bestuur en de kantinecommissie. Dus de familie Akkerman is al meer dan veertig jaar verbonden aan onze club.

Nou, Ingmar veel succes en plezier zondag bij de wedstrijd….

Hoho, in het begin van dit stukje werd geschreven dat het deze keer nog mooier zou worden dan anders. Dat zou nog uitgelegd worden. Is ook zo. Daar komt het: Ingmar zal de eerste ‘Pupil van de Week’ zijn die op het kunstgras van sportcomplex ‘De Waaie’ de keeper van de tegenstander probeert te verschalken. Met zo’n veld zal het hem vast lukken.

Ingmar, zondag 13 september a.s. veel succes en plezier toegewenst bij de wedstrijd tussen St.-Anna - Zwaagwesteinde.