Vrouwen 2 wint op nieuwe kunstgrasveld met 1-0 van Suwâld

12 september 2015 19:30

Vrouwen 2 mocht zaterdag als één van de eersten het kunstgrasveld inwijden en dat stelden de dames erg op prijs. In een spannende wedstrijd werd Suwâld nipt met 1-0 verslagen door een doelpunt in de 79e minuut.

Onder prachtige voetbalomstandigheden kon Ronald Riemersma zaterdag de wedstrijd van vrouwen 2 op het nieuwe kunstgrasveld beginnen.

Onze vrouwen begonnen slordig met veel foute passes en dat komt het spel nooit ten goede. Na 10 minuten werd het positiespel beter en kwamen we gevaarlijk in de buurt van de tegenpartij. Het was vooral Berber die voor gevaar zorgde voorin en zelf haar kansen creëerde, maar ze had het vizier nog niet op scherp.

Suwâld liet zien dat ze ook een paar handige voetbalsters had en vooral de nummer 5 zorgde voor gevaar, maar onze achterhoede stond zoals altijd goed te verdedigen.

In de 30e minuut kreeg Berber een dot van een kans maar ook deze ging er niet in. Suwâld was voor rust nog 2 x dicht bij een doelpunt, maar de lat en Joyce brachten gelukkig redding.

In de 2e helft begon Suwâld goed (of begon St.-Anna te slap), maar dit had geen resultaat. Onze dames namen het initiatief wel weer over, maar konden voorin toch niet echt tot goede kansen komen en zo bleef het heel lang 0-0. In de 79e minnut was het Roxane die met een mooie lob de bal over de keepster heen plaatste en dat was een belangrijk doelpunt.

Onze dames konden het daarna goed dicht houden en dat leverde toch wel belangrijke 3 punten op.