Klien Sjiet (87): Wedstrijdverslag, 1892 en nieuwe koffiebekers

21 september 2015 10:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 38.

Foto’s
Het is niemand ontgaan dat het kunstgrasveld in gebruik is genomen. Dit betekent dat aan de stroom foto’s op de site over de realisering van het masterplan een einde is gekomen. Natuurlijk plaatsen we zo nu en dan foto’s van het proces en vooral het multifunctionele veld heeft ons aandacht. Mochten we weer foto’s op de site plaatsen, dan geven we dat uiteraard in deze column aan.

Eerste doelpunt
Vorige week deed ik een oproep wie het eerste doelpunt op kunstgras maakte voor onze club. Willem Lautenbag, leider van de F2, gaf gehoor aan deze oproep en stelde dat Jurre Folkertsma het eerste doelpunt heeft gemaakt. Bedankt, Willem.

Wedstrijdverslag
Als ervaringsdeskundige (moet je drs eens horen: ervaringsdeskundige…) weet ik dat als het eerste verliest, je altijd met tegenzin een wedstrijdverslag schrijft. Als het team wint, is de animo immers veel groter om een verslag in elkaar te zetten. Wellicht klinkt dit veel collega-verslaggevers bekend in de oren. Maar iedere keer toon ik de discipline om een verslag te produceren bij een verliespartij. Ik ken verslaggevers die alleen maar een verslag schrijven als er gewonnen is. Je hebt echter ook verslaggevers die, als er gewonnen wordt, een groot stuk afleveren, terwijl er bij een verliespartij een flinterdun verslagje op de site van de desbetreffende club komt. Een voorbeeld daarvan is Zwaagwesteinde. Maar goed dat er geen wind staat op internet, ondanks het surfen daarop, want anders waait dat verslag er terstond af. Tegen Akkrum stond er namelijk een groot verslag op de site, maar het verslag van de verloren wedstrijd tegen St.-Anna is uiterst summier. Het gaat nota bene meer over de volgende tegenstander dan over de gespeelde wedstrijd… Of zou de vaste verslaggever verhinderd zijn geweest? We geven de club deze keer maar het voordeel van de twijfel: de verslaggever was verhinderd.

1892
De bekerloting voor de eerste knock-outronde is op vrijdagmiddag. En het is verheugend u te kunnen mededelen dat we voor het eerst sinds 1892 een thuiswedstrijd geloot hebben. Tegenstander op 25 oktober a.s. is Read Swart uit De Knipe.

Nieuwe koffiebekers
“Hé, ândere bekers”, is de eerste reactie van de columnist als hij op zaterdagochtend in de kantine een bekertje koffie neemt. Klopt. Deze dag voor het eerst. Weliswaar is de beker kleiner dan de vorige, maar daarentegen ook breder. Er gaat evenveel in, is het betoog, terwijl ik afwisselend naar het bekertje koffie en de verkondiger van dat nieuws kijk. Maar dat alles doet er ook niet toe, als de koffie maar smaakt en dat doet het.

Ongeslagen
Van de seniorenteams zijn er drie teams nog ongeslagen: Zondag 1, Zondag 2 en Vrouwen 1. St.-Anna 4 morste voor het eerst punten, maar het was ook pas de eerste wedstrijd van dit team dit seizoen… Zondag 2 heeft als enige tot nu toe de volle buit binnengehaald, terwijl Vrouwen 1 een keer gelijk heeft gespeeld, een keer gewonnen en een keer gestaakt vanwege een beenbreuk.

Grote Club actie
De pupillen van onze club verkopen de komende tijd loten in het kader van de Grote Club Actie. Op onze site meer informatie hierover. Ik wil natuurlijk ook wel een lot kopen, maar wie is de verkoper van dat lot?

Tot de volgende week.