St.-Anna wint in matige wedstrijd met 0-2 van Leovardia

11 oktober 2015 19:00

Hoogstaand was de wedstrijd tussen Leovardia en St.-Anna allesbehalve, maar het leverde de Bildtkers wel drie punten op. Door de 0-2 winst in Leeuwarden staat St.-Anna na zes speelronden tweede en voldoet tot nu toe geheel aan de verwachtingen.

Opstelling: Jouke Bosje; Joris Kolkman, Geert Scheer, Theo Valk, Johan Dijkstra; Guylian Kick, Jan Dirk Faber, Etienne Kick, Robin Boersma, Pieter Jan Plat (16. Mike Lorijnen) en Klaas Jan Bijlsma.

Voor St.-Anna begon de wedstrijd voorspoedig, want in de 4de minuut trof men al doel. De inzet uit een hoekschop kon door de gelegenheidsdoelman (de eerste keeper haakte in de warming up geblesseerd af waardoor in de eerste helft noodgedwongen een speler op het doel moest staan. Pas in de tweede helft kwam er een echte keeper op doel) niet afdoende gepareerd worden waarna de bal weer in het doelgebied werd gebracht waar Geert Scheer geheel vrijstaand de 0-1 kon intikken.

De vele, hoofdzakelijk Bildtse, supporters gingen er even goed bij staan, want dit zou me daar een wedstrijd gaan worden. Niet dus. De gehele wedstrijd was van een bedenkelijk niveau. Van beide kanten overigens. Zo nu en dan liet St.-Anna wel aardige combinaties zien, maar er werd daarentegen ook veel balverlies geleden en de duels werden niet altijd voor de volle honderd procent aangegaan. De amusementswaarde, zoals men dat van oudsher pleegt te noemen, was dan ook niet zo bijster hoog. Tot overmaat van ramp viel ook nog eens topscorer Pieter Jan Plat in de 15de minuut geblesseerd uit.

Daarbij was het opvallend dat enkele Leovardianen te veel op de man speelden, waardoor ze terecht geel kregen. Bovendien gaven de spelers van de thuisclub bij zowat iedere door de sterk optredende arbiter W. Stel afgefloten actie in het nadeel van de Leeuwarders commentaar; maar ja, hoort dat ook niet bij Leeuwarders?

Beide teams kregen nog wel kansen. St.-Anna de gehele wedstrijd eigenlijk wel door, terwijl Leovardia in de tweede helft twee enorme kansen kreeg, maar bij allebei de twee kansen, haalde doelman Jouke Bosje de ontsteking er uit.

Er tussendoor had Klaas Jan Bijlsma in de 54ste minuut de score naar 0-2 gezet. De ijlings opgetrommelde reservedoelman schoot de bal pardoes tegen een medespeler aan waarvan Klaas Jan handig profiteerde en koel het tweede doelpunt scoorde.

Leovardia probeerde het dus nog wel om een aansluittreffer te fabriceren, maar de band bleef stil staan. En omdat ook St.-Anna niet meer wist te scoren bleef het 0-2 voor St.-Anna.

Niet goed gevoetbald dus, maar wel drie punten; dus je mag daar gerust mee thuiskomen. Als er zondag 18 oktober a.s. tegen Harlingen beter spel wordt geëtaleerd en er zijn drie punten gehaald, dan kan iedereen meer dan tevreden zijn.

Tot zondag.