Klien Sjiet (90): Medelijden, B2, drukke Mirjam en Barbapappa

11 oktober 2015 19:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 41.

Multifunctioneel veld
Op dinsdag is ook het hek geplaatst rondom het multifunctionele veld. En ook de ballenvangers staan. Langzamerhand naderen we de voltooiing van het masterplan. Grote projecten die nu nog dienen te gebeuren zijn de kaatsmuur en werkzaamheden rondom de joulesbaan.

Medelijden
Zo stilaan krijg je medelijden met Zaterdag 1. Voor de derde achtereenvolgende keer belt de tegenstander af wegens een gebrek aan spelers. Dit is natuurlijk dermate vervelend voor de spelers van trainer/speler Harm Jan Postma. Het team heeft nog maar twee wedstrijden gespeeld, terwijl er teams in deze competitie zijn die na zaterdag maar liefst vier wedstrijden meer hebben gespeeld.

Wachtrij
Het is zeer druk op zaterdagochtend op sportpark ‘De Waaie’. Er even tussendoor: ik noemde ons onderkomen altijd sportcomplex, maar ik hoorde deze zaterdag dat het nu officieel sportpark is. Ook goed. Veel mensen dus in (en niet ‘op’) ‘De Waaie’. En het is zo druk dat er in de pauze van de vier vroege wedstrijden een heuse wachtrij ontstaat die pas halverwege de gang eindigt.

Gedrag
Het is verbazingwekkend wat er allemaal op het sportpark gebeurt. Heel veel wedstrijden dus, maar ook taferelen die ongepast zijn, laat ik het zo maar benoemen. Zo staan er leiders langs de kant te roken. Nu keur ik dat te allen tijde af als je een functie hebt bij een jeugdteam, maar dit wordt nog versterkt door het feit dat dit op het kunstgras gebeurt. Onvoorstelbaar. En dan zijn er bovendien mensen die de fiets niet achterlaten op de daarvoor bestemde ruimte, maar daarmee doodleuk langs het veld staan om naar het voetbal te kijken. Dat is dus niet toegestaan. En dan heb je nog het klimmen op de dug-outs en in de hekken en de verbazing is geheel compleet. Maar ook dat de ouders dit ‘strafbaar’ feit wel constateren, maar dat de vermaningen uitblijven. Daarom behoort de columnist tot een groepje dat volwassenen en kinderen aanspreekt op hun bedenkelijke gedrag. Maar veel beter is natuurlijk dat iedereen hier op toeziet en elkaar waar nodig corrigeert.

Hoezo druk?!
Miriam Veenstra van Vrouwen 2 was waarschijnlijk zaterdag de meest drukke speelster van de club. Ze begon om 8.00 uur met kantinedienst en deed dat tot 11.00 uur, floot daarna een wedstrijd van de MD2, voetbalde vervolgens haar eigen wedstrijd en was ’s avonds aanwezig bij de Quizavond. Top Miriam!

B2 wint!
De B2 wint! Wat zeg-ie?  De B2 wint! En dat ontlokte de columnist tot een vreugdesprong. Hoe dat eruitziet? Dat kan ik natuurlijk niet in een column beschrijven; laat staan: laten zien. De B2 heeft al een hele tijd niet gewonnen, maar zaterdag was het dus eindelijk zover. En niet zomaar een zege, het werd een klinkende overwinning: 6-1. Gefeliciteerd, mannen!

Franse suikerspin
Poeh, de quizavond in de kantine zaterdagavond is behoorlijk pittig. De moeilijkste tot nu toe, als je het mij vraagt; om zo maar in het quizjargon te blijven. Onder de vragen ook enkelen waarvan je je afvraagt hoe men zo’n vraag bedenkt. Weten jullie bijvoorbeeld hoe een suikerspin in het Frans wordt genoemd? Nee, tot zaterdagavond wist ik het ook niet. En het is ook echt niet een “Oh ja”, de kreet van herkenning die jullie uit zullen slaken als ik het antwoord geef. Het antwoord is Barbapappa. Maar goed, de deelname was weer geweldig met meer dan twintig teams en uiteindelijk werd het team van Fokko van der Woude c.s. de winnaar door de shoot-outvraag beter te beantwoorden dan de ploeg van Bardo Wapstra c.s. Beide teams hadden na acht ronden namelijk evenveel punten.

Succesvolle zondag
Het was een succesvolle zondag voor de St.-Annabuurtster teams. Geen enkel team verloor. Zondag 3 speelde met 0-0 gelijk tegen FVC 4, terwijl de overige drie teams wisten te winnen. Zondag 4 met maar liefst 9-0 van Dokkum 2. Bij rust was het al 7-0. Zondag 2 wint met 2-3 van MKV ’29 en het eerste elftal wint met 0-2 van Leovardia.

Foto’s
Jelke de Jager heeft in deze week weer de nodige foto’s gemaakt en die staan natuurlijk op de site.

Tot de volgende week.