Pupil van de Week: Joep Roersma

16 oktober 2015 16:00

Deze keer is Joep Roersma de Pupil van de Week. Joep Roersma… is dat niet die doelpuntenmaker van de F3? Ja, klopt, maar hoe weet je dat? Nou, als je scoort bij de club, dan ben je beroemd bij de club, hoor, kan ik je vertellen. En Joep zegt dat hij een echte doelpuntenmaker is.

Vorig seizoen had het eerste grote moeite met scoren, maar dit seizoen scoort het team aan de lopende band. Dat komt dan goed uit, want dan hoeft Joep niet meteen naar het eerste toe om de doelpunten te maken en kan hij eerst nog een aantal jaren met zijn vriendjes spelen.

Joep speelt dus voorin in de F3. Tom Dijkstra is de trainer van zijn team, terwijl vader Ben de leider is. Op dit moment staat de F3 vierde van de zes teams, maar de kans is groot dat men nog een aantal plaatsen stijgt.

Zijn favoriete profvoetballer speelt bij zijn favoriete club: Ogbeche van Cambuur. Komt dat even mooi uit: vijftien kilometer verderop kan Joep én zijn favoriete club aanschouwen én zijn favoriete speler aanmoedigen. Wat wil je nog meer!

Guylian Kick is zijn favoriete speler van het eerste. Het zal ons niets verbazen wanneer Joep op zondag 18 oktober a.s. tegelijk met Guylian het veld oploopt.

En wat is de relatie van de familie met de voetbalclub? Qua actief voetbal kunnen we hierover kort zijn: zowel vader Ben als moeder Josefine hebben niet voor onze club gevoetbald. Wel zijn zowel Roersma Schilders als AH Wassenaar sponsoren van de club. Bovendien is deze supermarkt de naamgever van de zo beroemde voetbaldagen in St.-Anna.

Joep, veel succes en plezier toegewenst bij de wedstrijd tussen St.-Anna - Harlingen.