Vrouwen 1 eenvoudig door in de beker

26 oktober 2015 20:30

Afgelopen weekend ontving St.-Anna VR1 op De Waaie voor de beker derdeklasser Pesse VR1. Het werd een eenzijdige wedstrijd met een ruime winst voor de thuisploeg.

St.-Anna speelde in de volgende opstelling: Joyce Steenhouwer; Emma Swart (61. Ilse Lijzenga), Lisette Wagenaar, Miranda Blauw, Roxana Epema; Francien Hoogland, Olga Kolkman, Esther Wagenaar (46. Natasja Braaksma); Berber Braaksma (61. Lisa-Marije Braaksma), Veronique Epema en Femke Reitsma. Vedette Jildou van Dijk kreeg rust ;).

Vanaf de aftrap was duidelijk dat St.-Anna de beter voetballende ploeg was. Het zette Pesse snel onder druk, waardoor de gasten niet veel tijd kregen de bal bij een ploeggenoot te bezorgen. St.-Anna was de gehele wedstrijd heer en meester en gaf vrijwel geen kans weg. Na een kwartier was het Esther Wagenaar die de score opende. Femke Reitsma legde de bal vanaf links goed terug op Esther, die de bal beheerst binnenschoot. Een kwartier later was het zus Lisette Wagenaar die een strafschop onberispelijk binnenschoot, na hands ‘in de 16’. De Wagenaar-hattrick werd compleet, toen Lisette de bal uit een corner goed in de korte hoek schoot. Ruststand was 3 – 0.

Vlak na rust scoorde Veronique Epema uit een corner van Olga Kolkman de 4 – 0. Het vijfde doelpunt was een prachtig afstandsschot van Femke Reitsma. Veronique tekende weer voor de 6 – 0 na een goede actie in het strafschopgebied. Ze leek ook de 7 – 0 te maken, maar dit doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. In de 75e minuut maakte Francien Hoogland de 7 – 0. Het slotakkoord was vlak voor tijd voor Veronique. Met haar derde doelpunt van de wedstrijd bepaalde zij de eindstand op 8 – 0.

Vrouwen 1 is door deze overwinning één van de zestien teams die nog aanspraak maken op de beker in district Noord (t/m de derde klasse).