Lichtwedstrijden DTD herfstvakantie 2015

30 oktober 2015 9:45

Van DTD kregen we een mail waarin verslag werd gedaan van de ‘speeddate’ met onze club. In de herfstvakantie waren diverse teams van onze club in Jelsum te gast om daar een oefenwedstrijd te spelen.

Hierbij enkele stukken uit het verslag: Dit jaar hadden we voor het eerst onze inmiddels traditionele lichtwedstrijden op het kunstveld en we hadden vv St.-Anna bereid gevonden als tegenstander op te treden, waarvoor onze dank.

DTD MP1- St.-Anna F5: 3-0
Omdat St.-Anna geen minipupillen heeft, speelde DTD MP1 tegen F5, het laagste F-team van St.-Anna. Anders dan de uitslag doet vermoeden waren beide teams behoorlijk aan elkaar gewaagd. Halverwege was het nog 0-0, maar in de 2de helft was DTD net even beter in het benutten van de kansen. Onze MP1 is 4 tegen 4 gewend, maar kan dit dus ook!

DTD F1 - St.-Anna F3: 4-4
De uitslag zegt eigenlijk al genoeg: twee gelijkwaardige tegenstanders, op en neer golvend spel en een spannende wedstrijd, tot het laatst, die eigenlijk geen verliezer verdiende. Een gelijkspel was dan ook de terechte uitslag en het publiek de grote winnaar!

DTD E1 - St.-Anna E4: 3-2
Ook in deze wedstrijd veel actie voor beide goals. Met de rust was het 3-2 en viel het niet te voorspellen wie dit ging winnen. Ook de 2de helft regende het kansen aan beide kanten en was het een klein wonder dat er niet meer werd gescoord. Alweer een leuke wedstrijd!

DTD C1 - St.-Anna C2: 1-3
Hier werd een scherp duel uitgevochten met St.-Anna als de iets betere ploeg. Voetballend viel er aan beide kanten genoeg te genieten en ook aan inzet ontbrak het niet, want beide ploegen wilden niet voor elkaar onderdoen. Daarbij werden de grenzen opgezocht en was het soms op of over het randje door onbesuisdheid of frustratie. Dat leverde St.-Anna helaas twee blessures op; een smetje op deze wedstrijd. Toen de kruitdampen waren opgetrokken, stapte St.-Anna als terechte winnaar van het veld.

DTD B1 - St.-Anna C1/B2: 6-0 / 4-1
Door een misverstand bij St.-Anna kwamen zowel hun C1 als hun B2 opdagen. Als gevolg daarvan speelde DTD de 1ste helft tegen St.-Anna C1 en de 2de helft tegen St.-Anna B2. In beide gevallen was DTD duidelijk een maatje te groot. St.-Anna C1 kon voetballend prima partij bieden, maar moest het in de omschakeling vooral fysiek afleggen en St.-Anna B2 kwam juist voetballend te kort wat pas in het laatste kwartier tot uitdrukking kwam in de score. Hoewel het qua niveau toch beter was geweest om tegen een combinatie van St.-Anna B2 aangevuld met B1-spelers te voetballen, waren het twee leuke, sportieve (halve) wedstrijden.

DTD DA1 - St.-Anna DA2 6-4
Ook hier een sportieve wedstrijd met veel kansen aan beide kanten. DTD was de betere ploeg, maar St.-Anna wenste zich daar niet bij neer te leggen en beet brutaal van zich af. Dat leverde een onderhoudende pot voetbal op waarbij DTD aan de goede kant van de score bleef en terecht aan het langste eind trok.

St.-Anna, nogmaals bedankt voor jullie deelname! Ook een bedankje aan de scheidsrechters, vrijwilligers achter de bar, leid(st)ers en het aanwezige publiek!

Mede dankzij jullie kunnen we wederom spreken van een geslaagde editie van de DTD lichtwedstrijden.

Jeugdcommissie DTD