Pupil van de Week: Dirk Jan Lautenbag

6 november 2015 11:15

Bij een topper hoort natuurlijk ook een topper van een Pupil van de Week en die topper heet Dirk Jan Lautenbag. De wedstrijd gaat tussen St.-Anna (nummer 2) tegen Franeker (nummer 3) op de ranglijst.

Maar één ding is al zeker: St.-Anna zal als eerste scoren, want Dirk Jan mag de keeper van Franeker verschalken. En hij schiet raak!

Dirk Jan zit in de F2 en dit team staat momenteel…. bovenaan! Jazeker, het team gaat voor het kampioenschap. Dirk Jan staat op het middenveld van dit succesvolle team en is overal te vinden. Mark Toering en Tom Dijkstra zijn de succestrainers en vader Willem Lautenbag de succesvolle leider/coach op zaterdagochtend tijdens de wedstrijden.

Zijn favoriete club is Ajax en zijn favoriete speler is Ajacied Anwar El Ghazi. Maar heeft Dirk Jan ook een favoriete speler bij onze club? Niet echt. Hij is fan van zijn eigen team: de F2. Daarover zegt hij: “Door de grote inzet en motivatie ben ik fan van het hele team.” Dat is pas een volwassen uitspraak, meneer Lautenbag.

Meneer Lautenbag… En wat heeft vader Willem Lautenbag eigenlijk met onze club? Nou, Willem is in de jeugd van onze club begonnen en heeft de jeugdafdeling doorlopen. In de senioren van onze club heeft hij niet gespeeld, maar later dook hij op in Vrouwenparochie waar hij deel uitmaakte van de eerste selectie van CVO.

Dirk Jan, veel succes en plezier toegewenst bij de wedstrijd tussen St.-Anna en Franeker.