Vrouwen 2 komt in topwedstrijden nog tekort

8 november 2015 17:45

Vrouwen 2 heeft een leuk elftal en er zit ook zeker kwaliteit in, maar in de topwedstrijden komen ze nog tekort. Zaterdag tegen koploper Ternaard konden ze lang meedoen, maar trokken uiteindelijk met een 1-4 nederlaag aan het kortste eind.

Coach Jan de Groot had er in de voorbespreking nog op gehamerd. Wedstrijden waarin het voetballend vermogen gelijk is worden beslist op mentaliteit. Aan welk team kun je echt zien dat ze voor elke centimeter knokken en dat ze vol voor de winst spelen.

In de 1e helft zagen we inderdaad een gelijkopgaande wedstrijd met een zelfs iets beter St.-Anna. Het lukte echter voorin niet om de bal op het juiste moment met een goede pass bij de juiste speler te krijgen en daarom was het steeds net niet. Je kon bij Ternaard zien dat er individueel een paar zeer snelle speelsters waren die je niet de ruimte moest geven.

In de 20e minuut was het toch Ternaard dat de voorsprong nam, maar gelukkig stond het 3 minuten later ook al weer 1-1. Lisa-Marije zette goed druk en strafte een fout in de verdediging af. Daarna was het St.-Anna dat gevaarlijk was maar niet de eindpass zag en daardoor stond het 1-1 met de rust.

Het begin van de 2e helft was nog voor St.-Anna opnieuw met kansjes, maar daarna was het de individuele klasse van Ternaard die de wedstrijd in hun voordeel deed kantelen en werd het zelf nog 1-4 en dat was wel geflateerd als je naar de hele wedstrijd kijkt.

Je krijgt echter wat je verdient is mijn opvatting en dus weten we weer waar we staan.