Vrouwen 2 verliest derby tegen St.Jacob/Minnertsga

6 december 2015 9:15

Vrouwen 2 had een prachtige taart voor de jarige coach Jan de Groot gekocht, maar een extra cadeau in de vorm van een overwinning zat er zaterdag niet in. St.Jacob/Minnertsga was beter en won met 1-3.

Onder stormachtige omstandigheden werd zaterdag de bildtse derby gespeeld. St.Jacob/Minnertsga begon heel goed aan de wedstrijd en hun beste vrouw Carla was een ware plaag voor onze verdediging. Ze passeerde heel makkelijk een paar mensen en schoot in de 8e minuut al raak.

St.Jacob/Minnertsga bleef stormen en na 20 minuten stond er al 0-3 op het scorebord. Daarna werd het meer een wedstrijd en kwam St.-Anna ook regelmatig in de buurt van het doel van de tegenpartij. Monet had schietkansen, maar haar schoten misten precizie.

Daisy keepte een sterke partij en pakte heel veel ballen in het vervolg van de wedstrijd. Vlak voor rust was het Jolanda die doorbrak en de 1-3 wist te maken.

In de 2e helft stond de verdediging goed van St.-Anna en wist Daisy opnieuw een aantal keren redding te brengen. Aanvallend konden onze dames geen vuist maken deze middag en echt gevaarlijk werden we dan ook niet.

Het bleef 1-3 en dat was een terechte uitslag voor deze wedstrijd.