Leuke pot voetbal van vrouwen 2 eindigt in 3-3

13 december 2015 8:15

Met 6 MB meisjes erbij werd het zaterdag toch een mooie pot voetbal en dat was vooral te danken aan uitblinksters Daisy en Petra die allebei een wereldpartij speelden.

Het is door de week niet altijd leuk om coach te zijn van vrouwen 2. Veel afzeggingen en veel geregel om zaterdags 11 speelsters in het veld te krijgen, maar tot nu toe is het nog steeds gelukt. Zaterdag deden Feline, Manouk, Lieke, Mayke, Marrit en Bindamé van de MB meisjes mee en ze deden het allemaal super goed.

We speelden zaterdag tegen Broeksterwoude en het was een sportieve open wedstrijd tussen twee gelijkwaardige teams. Het was niet altijd fraai, maar er was veel inzet en veel spanning en dat kan voetbal heel mooi maken.

St.-Anna begon goed en Petra die deze middag een hoofdrol speelde opende al na 5 minuten de score met een fraai doelpunt.

Daarna was het Broeksterwoude die in een half uur tijd wel 6 kansen kreeg die allemaal onschadelijk werden gemaakt door de andere uitblinkster en dat was Daisy.

Helaas sloeg Broeksterwoude 5 minuten voor rust toch toe en via een onhoudbaar schot en een penalty werd het 2-1.

Na de rust golfde het spel op en neer en was er veel strijd om de wedstrijd te winnen. Petra maakte een wereldgoal vanaf links en die 2-2 maakte de wedstrijd nog leuker. Broeksterwoude had kansen op de 3-2, maar opnieuw was het Daisy die redding bracht.

In de 80e minuut was het opnieuw Petra die vanaf links de 2-3 maakte en leek het erop dat we de overwinning over de streep zouden trekken, maar in de 91e minuut scoorde Broeksterwoude nog de gelijkmaker en gezien de hele wedstrijd was dat ook wel rechtvaardig.