Vrouwen 2 presteert matig op nieuwjaarstoernooi

3 januari 2016 10:00

Vrouwen 2 kwam zaterdagavond nooit echt lekker in haar spel en dat was de enige smet op een verder prima verlopen toernooi. Het was sportief en spannend en het was uiteindelijk Beetgum wat er met de winst vandoor ging.

Er waren 5 ploegen die mee deden aan het toernooi en dat waren DTD, Franeker, Beetgum, Stiens en St.Anna.

St.Anna begon tegen Franeker en beide ploegen begonnen rommelig. Veel balverlies door passes die niet aankwamen. Er was wel veel strijd en het was ook spannend. Franeker werd steeds sterker, maar Caroliene keepte uitstekend en de wedstrijd eindigde in 0-0.

In de 2e wedstrijd tegen Beetgum werd het positiespel iets beter, maar ook tijdens deze partij was er nog teveel balverlies en kwam St.Anna tot te weinig uitgespeelde kansen. Het bleef lang 0-0, maar uiteindelijk was het Beetgum wat met 2-0 wist te winnen.

In de 3e wedstrijd tegen Stiens stonden we binnen 3 minuten al met 2-0 achter. Daarna stond het beter en konden we ook een aantal aanvallen opbouwen. Stiens was echter de betere ploeg en ook deze wedstrijd werd met 2-0 verloren.

De laatste wedstrijd tegen DTD was een mooi gelijkwaardige wedstrijd met kansen over en weer. Het was uiteindelijk Petra die de 1-0 maakte.

De eindstand van het toernooi was
1. Beetgum 10 punten (doelsaldo +9)
2. Stiens 10 punten (doelsaldo +5)
3. St.Anna en Franeker 4 punten (doelslado -3)
4 DTD 0 punten (doelsaldo -10)

Dank aan de scheidsrechters Hessel de Weert en Harm-Jan Postma die prima floten.