St.-Anna E1 3de op prestigieuze MILK BoardingToernooi in Groningen

5 januari 2016 12:45

St.-Anna E1 - team Schoon & Zn was uitgenodigd om deel te nemen aan het prestigieuze MILK Boarding Toernooi in Groningen.

Tijdens de kerstvakantie (op 22 december) moesten we al vroeg vertrekken om op tijd aanwezig te zijn in het Indoor Soccer Centre in Groningen waar het toernooi gehouden werd.

Het MBT wordt gespeeld op drie prachtige indoor kunstgrasvelden (15 x 30 M). Elk kunstgrasveld is omringd met boarding en een net, waardoor de bal nooit uit gaat. Hierdoor worden alle elementen van het voetbalspelletje in een verhoogde intensiteit gevraagd van de spelers. De boarding kan dus prima benut worden tijdens het spel.

Een team bestaat uit vier spelers en uiteraard de keeper. In totaal deden er 12 E-teams mee waarvan de meeste normaal hoofdklasse voetballen. De volgende teams deden mee aan het toernooi: Be Quick - Haren/Groningen, HOC-– Excloo, vv Gieten, FC Meppel, CSVC - Coevorden, SC Stadskanaal, FC Assen, FVC - Leeuwarden, DZOH - Emmen, Lewenborg - Groningen, JVZ Zuidlaren  en vv St.-Annaparochie E1.

St.-Anna won alle wedstrijden met overmacht totdat we de uiteindelijke winnaar SC Stadskanaal (hoofdklasse) tegen kwamen. De eerste vijf minuten ging het redelijk gelijk op, maar de laatste minuten was Stadskanaal aan de overhand en benutte de kansen beter waardoor we uiteindelijk met 5-3 verloren.

Omdat we tweede geworden waren in onze poule moesten we uiteindelijk spelen in de bronzen-finale voor de 3de plaats tegen Be Quick (hoofdklasse) uit Haren/Groningen. Uiteindelijk wist de E1 deze wedstrijd te winnen met 1-0 waardoor we 3de werden van het toernooi en dus de bronzen beker mee naar Sint Annaparochie mochten nemen. Wat een fantastisch team prestatie genoemd mag worden, tussen allemaal hoofdklasse teams, waar alle spelers een bijdrage aan geleverd hebben. Het was een fantastisch toernooi wat zeker een aanrader is voor andere teams van het Bildt.