Goed weekend voor Vrouwen 1

16 februari 2016 21:45

Zaterdag mocht St.-Anna VR1 de eerste competitiewedstrijd na de winterstop spelen. Tegenstander was rodelantaarndrager Flevo Boys VR1, dat nog maar één punt had weten te bemachtigen.

Opstelling: Joyce Steenhouwer; Ilse Lijzenga, Lisette Wagenaar, Miranda Blauw, Natasja Braaksma; Francien Hoogland (80. Lisa-Marije Braaksma), Olga Kolkman, Esther Wagenaar; Berber Braaksma (73. Tamara Blauw), Veronique Epema en Femke Reitsma.

Het werd een gemakkelijke middag voor St.-Anna. Al na 15 seconden kreeg Veronique Epema de kans om de score te openen, maar de keepster kon redding brengen. In de achtste minuut was het Olga Kolkman die tekende voor de openingstreffer. Via de onderkant van de lat schoot ze de bal prachtig binnen. Het eerste kwartier kreeg St.-Anna veel (en) grote kansen om de score uit te breiden. Met goed positiespel en mooie aanvallen was de ploeg steeds dreigend op de helft van Flevo Boys. Het ontbrak echter aan een nauwkeurige afronding. Het tweede kwartier werd het rommeliger aan de kant van St.-Anna. Er werd wat te vaak onnodig balverlies geleden. Flevo Boys was echter niet bij machte om ook maar een fatsoenlijke aanval op te zetten. De ploeg was duidelijk niet gekomen om te proberen te stunten tegen de koploper, maar ‘de schade beperkt houden’ was het devies. Al met al miste St.-Anna veel kansen, zodat de ruststand (een schamele) 1 – 0 was.

Vlak na rust verdubbelde Olga Kolkman de score. Na een goede individuele actie faalde zij oog in oog met de keepster niet, en schoot ze de bal goed in de linkerhoek. Femke Reitsma maakte in de 72e minuut de 3 – 0, na een heel lange periode van balbezit van St.-Anna. Ietwat gelukkig wist zij de bal langs de keepster te krijgen. Ook in de tweede helft kreeg St.-Anna nog genoeg kansen om de score veel hoger te laten uitvallen, maar het bleef bij 3 – 0.

Het werd een prachtige zaterdag, want de drie naaste concurrenten lieten allemaal punten liggen. Groen Geel kwam niet verder dan 1 – 1 bij Winsum, ACV verloor met 1 – 0 van Olde Veste en The Knickerbockers verloren met 3 – 2 bij Eenrum/Kloosterburen.

As. zaterdag staat de lastige uitwedstrijd bij ACV VR1 op het programma. Aanvang 14.30 uur.