Pupil van de Week: Bauke Huisman

4 maart 2016 10:45

En met wie gaan de spelers, technische staf en scheidsrechter zondag 6 maart a.s. handjes schudden? Welnu, met niemand minder dan Bauke Huisman.

Bauke woont zijn hele leven al in St.-Anna en dat is inmiddels al zes jaar. Momenteel zit hij in groep 2 van “'t Fonnemint.”

Al een paar jaar is Bauke helemaal gek van voetbal. Geeft zijn vader Johannes de voorkeur aan een zelfgemaakte gehaktbal, Bauke speelt liever met een voetbal. Want als hij even de kans krijgt, of het nu tussen de middag is of na schooltijd, is hij aan het voetballen.

Vorig jaar na de winterstop is Bauke lid geworden van de vv St.-Anna en na de zomervakantie kwam hij in de F4. Trainer hiervan is Jo Tham Beimers en de leider is Paulus Akkerman.

En het is een superteam, hoor, met geweldige medespelers. Vorige week zaterdag is het team namelijk kampioen geworden met zaalvoetbal. Bauke z'n grote trots is dat hij een medaille heeft gewonnen.

Bauke’s favoriete voetbalclub is SC Heerenveen en hij vindt Lionel Messi de beste speler. Zijn favoriete speler bij VV-St.-Anna is Jorrit Boersma waarmee hij thuis op dinsdag en vrijdag traint.

En dan de gebruikelijke afsluiter van het stukje: wat is de link van vader en moeder met de club? Vader Johannes heeft in een heel ver verleden ook bij onze club gevoetbald. Er is zelfs nog een foto uit 1980 bewaard gebleven waarop Johannes als F-pupil staat. Inderdaad, dezelfde leeftijd en categorie als Bauke nu..

Moeder Fenje heeft weliswaar nooit voor onze club gevoetbald, maar maakt zich zeker verdienstelijk voor onze club, want sinds vorig jaar maakt zij deel uit van de activiteitencommissie.

Wij wensen Bauke veel plezier bij de wedstrijd tussen St.-Anna 1 en Leovardia 1 van aankomende zondag!