Pupil van de Week: Jurre Folkertsma

18 maart 2016 9:30

Voor zondag is er een ‘Pupil van de Week’ waarvan je meteen weet dat hij niet uit Brabant of Limburg komt: Jurre Folkertsma. Deze laatste man van de F2 zal na de aftrap bij de wedstrijd tussen St.-Anna en Trynwalden laten zien dat een verdediger zeker ook wel kan scoren.

De competitie voor de F2 is nog maar net bezig en daarom kunnen we nog niets over de prestaties zeggen. Wat we er wel over kunnen zeggen is dat Gerard Keijzer en Willem Lautenbach de leiders zijn van dit dynamische team.

Als verdediger kan Jurre beter kiezen welk moment hij ingrijpt dan dat hij moet kiezen voor welke profclub hij is. Is het nu Heerenveen of Ajax? Jurre kan maar geen keuze maken en daarom noemt hij zowel Ajax als Heerenveen. Over zijn favoriete profvoetballer is hij er echter wel snel uit: Henk Veerman.

Op de vraag wie zijn favoriete speler van St.-Anna 1 is, dan is dat een open deur intrappen: Geert Scheer natuurlijk. Die is immers ook laatste man!

Jurre, veel plezier en succes toegewenst bij de wedstrijd op zondag 20 maart a.s. tussen St.-Anna en Trynwalden.