Klien Sjiet (109): Beschimpen, lente, drukbevolkt en oudste debutante ooit

20 maart 2016 20:30

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 11.

Razendsnel
Laatst heb ik jullie verteld over een nieuwe computer. Mij is verteld dat hierin een SSD zit. Geen idee wat het is, maar daardoor is de PC wel razendsnel. Zo snel zelfs dat als ik de computer opstart, ik de column alleen nog op de site hoef te zetten. Deze week stond het apparaat er zelfs op om mij naar het werk te brengen, maar dat ging me net iets te ver. Maar goed, doordat het allemaal zo snel gaat, heb ik veel meer tijd over, merk ik nu al. Ai, het is heel gevaarlijk om te schrijven dat je tijd over hebt, want voordat je het weet zit je in het bestuur van één of andere wasophangclub.

Beschimpen
De columnist vindt het fijn dat er reacties komen op zijn column. Dan weet hij immers dat zijn teksten gelezen worden. Niet dat hij daarover inzit, maar reacties zijn altijd leuk. Zowel positieve als minder positieve komen overigens voorbij. Neem nu het stukje van vorige week over vv St.-Jacob. Natuurlijk was het de intentie om even te beschimpen; iets wat beide clubs al decennialang jegens elkaar doen. Dit is altijd heel onschuldig. Na mijn stukje komen ook weer enkele beschimpte opmerkingen vanuit St.-Jacob tot mij en dat geeft aan dat het zeker goed zit tussen beide dorpen. En zo hoort het ook te zijn.

Lente
Deze week is er weer het één en ander gerepareerd en toegevoegd op ons sportpark. De draden van de geluidsboxen bevinden zich nu in de lichtmasten, er zijn aan de onderkant van de dug-outs tochtplanken gekomen, zodat daar geen kou meer onder vandaan komt, zijn de bankjes in de beide dug-outs meteen ook maar geverfd, zijn de banden van de rolstoel opgepompt, zijn de schopplanken weer naast de kleedkamers geplaatst en… Wat schopplaten zijn? Dat zijn die houten schotjes waarop je na afloop van de wedstrijd de modder onder je voetbalschoenen vandaan haalt. Ok, duidelijk. Nog meer? Jazeker, het gras is voor het eerst dit jaar gemaaid. Ja, mensen, het wordt lente!

Drukbevolkt
Het is weliswaar geen China, maar de kantine is vrijdag drukbevolkt. Op deze avond is er de 35pluscompetitie, is het klaverjassen, hebben de eerste en tweede selectie getraind, evenals de vrouwen 35plus en heeft de kantinecommissie vergadering gehad. En deze drukte geeft altijd extra gezelligheid.

Wat lente!?
De zaterdagochtend doet er trouwens niet voor onder, want tijdens de rust van de drie 9.00-uurwedstrijden staat er zelfs een hele lange rij voor de bar. En een bakje koffie gaat er wel in, want het is wederom fris aan de lijn. Dan kan ik hierboven wel schrijven dat de lente er aankomt, maar zaterdag is hiervan niets te bespeuren.

Oudste debutante ooit
Vrouwen 2 wint met 9-0 zaterdag en dat geeft de burger weer moed. Bijzonder is niet alleen de ruime winst, maar opmerkelijk is ook dat één van de twee debutanten een speelster is die doorgaans alleen bij het 35plus traint en nog nooit van haar leven in competitieverband heeft gespeeld. Wij horen natuurlijk de leeftijd van Marjan Koopmans niet prijs te geven, maar zij is wel de oudste debutante ooit als speelster van St.-Anna. En zij debuteert zeer verdienstelijk, zo staat in het wedstrijdverslag van Vrouwen 2 op onze site te lezen.

Spannende weken
Jantje lacht en Jantje huilt. St.-Anna wint met grote cijfers van Trynwalden, maar als PSV-fan krijgt hij een grote teleurstelling te verwerken, want Ajax wint van PSV; nota bene in Eindhoven. Maar goed, het kampioenschap is hierdoor nog steeds niet beslist, laten we wel wezen. Ook St.-Anna Zondag en Vrouwen 1 zijn nog lang geen kampioen, maar beide teams staan er wel goed voor. Het worden nu alleen nog maar spannende weken voor beide teams. Worden beide teams kampioen? Dat zou een uniek feit zijn voor onze club.

Tot de volgende week.