‘E-Toptoernooi’ in Berlikum

16 mei 2016 9:00

Op woensdag 11 mei jl. hadden de jongens van de E1 een ‘E-toptoernooi’ in Berlikum. Dit toernooi was bedoeld voor degene die volgend jaar D-pupil worden.

Het speelveld was dan ook van de 16 naar de 16 en 9 tegen 9 om alvast wat te wennen aan het grote veld.

Het toernooi begon om 16.00 uur en speelden in twee poules van vijf en er werd twintig minuten gespeeld. We begonnen de eerste wedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen. Het begin was stroef, want ja: een groter veld en twee spelers meer dus was het even zoeken waar eenieder moest staan. Maar naarmate de wedstrijd vorderde, ging het beter en er kwamen kansen en na vijftien was het raak: 1-0 dus en de eerste wedstrijd gewonnen.

De tweede moesten we tegen Leovardia en die speelt hoofdklasse en dat werd dus een hele klus. Er werd goed gevoetbald en het bleef spannend tot de laatste seconde en in de zoemer maakten we de 1-0 en hartstikke blij allemaal.

De derde wedstrijd moesten we tegen Trynwalden. Ook dit was weer een moeilijke wedstrijd. We kregen genoeg kansen, maar die werden helaas niet benut en bleef  de brilstand.

Dus na drie wedstrijden stonden we op zeven punten De 4e wedstrijd tegen AVC ging erom, want die stonden ook op zeven punten, zodat de winnaar doorging naar de finale. De spanning was om te snijden en er werd wat gespannen gevoetbald van beide kanten en bleef het spannend tot wederom de laatste seconden. Wij mochten nog een corner nemen en die werd raakt gekopt. En toen was er commotie, want ja: was de goal nu binnen de tijd of niet!? Er werd vanuit AVC geroepen dat het na de zoemer was en wij dus niet, want de scheids floot na de goal pas af. Dus er werd bij de wedstrijdtafel gehoord wat er gebeuren ging, maar de wedstrijdleider besliste in ons voordeel waardoor we naar de finale gingen.

De finale werd gespeeld tegen Frisia die in de andere poule eerste was geworden. Die werd uiteindelijk vrij eenvoudig met 2-0 gewonnen, zodat de eerste prijs voor vv St.-Anna was.

Het was een mooi en goed georganiseerd toernooi en ook nog eens mooi weer. Het kon niet beter.

De leiders en trainers.