Allemaal naar Joure!

28 mei 2016 7:15

Allemaal naar Joure? Ja, allemaal naar Joure. Want daar speelt Vrouwen 1 op 4 juni a.s. om 16.15 uur de bekerfinale tegen Stiens Vrouwen 1.

1983
Voor de aanvang van het seizoen 1983-1984 worden de bestuursleden van de vv St.-Annaparochie door enkele voetballiefhebsters aan de mouwen getrokken met het verzoek of zij positief staan ten opzichte van damesvoetbal. (bron: ‘Zwart op Wit’ – jubileumboek van vv St.-Anna, 2006)

1984
De bestuursleden juichen dit voorstel natuurlijk toe en vrouwenvoetbal komt er. Het seizoen 1983-1984 wordt nog uitsluitend gebruikt om de voetbalkwaliteiten onder de knie te krijgen, maar het seizoen daarop begint het team pas echt met het spelen in de competitie. Nadien zijn er veel kampioenschappen veroverd.

Voor de tweede keer promoveert Vrouwen 1 naar de tweede klas.

2016
Vrouwen 1 wordt kampioen van de tweede klas en voor het eerst in het bestaan van de vrouwenafdeling speelt St.-Anna in de eerste klas.

2016
Maar we zijn er nog niet… Er kon nog een historisch feit geschreven worden. Natuurlijk is het al prachtig dat je voor het eerst in de finale staat van de districtsbeker, maar als je er dan staat, dan wil je de beker ook meenemen naar St.-Anna. Dus de beker winnen!

Gevraagd: jullie steun
En daar heeft het team jullie steun voor nodig! Op 4 juni a.s. om 16.15 uur begint op het sportcomplex van SC Joure de finale tussen St.-Anna en Stiens. Het zou geweldig zijn als er ontzettend veel supporters vanuit St.-Anna en omstreken het team van de trainers Sido Postma en Marten Dijkstra komen aanmoedigen.

Supportersbus
Je kunt er met eigen vervoer heen, maar voor deze wedstrijd rijdt er ook een bus naar Joure. De bus (met daarin ook de speelsters en technische staf) vertrekt om 14.00 uur. Hiervoor opgeven kan bij Femke Keizer (06-13809555 of [email protected]).

Niet grine, maar d’r hine
Om de afstand hoeven jullie het dus al helemaal niet laten. Dus eigenlijk kan niets jou er nog van weerhouden om op 4 juni a.s. naar Joure te rijden. Niet grine, maar d’r hine!