E-toernooi Cambuur

31 mei 2016 17:15

Afgelopen zaterdag was St.-Anna E1 uitgenodigd om een toernooi te spelen in het Cambuur-stadion. Dit was voor hoofd- en eersteklassers waarvan meer dan de helft hoofdklassers waren!

Dit was natuurlijk geweldig voor de jongens en ze hadden er ook veel zin in. Er waren in totaal twaalf teams verdeeld over twee poules.

Er werd gespeeld met een nieuwe spelvorm genaamd ‘Twin Games’ waarbij je een kleiner speelveld hebt zonder scheidsrechter. Het spel werd hier veel sneller van en de jongens moesten maar onderling, zo sportief mogelijk, beslissingen nemen of een bal in of uit was of als het een overtreding was enzovoort.

De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen Leeuwarder Zwaluwen en die werd met 3-1 gewonnen. De tweede wedstrijd moesten we tegen Warga; die zat ook in onze competitie, zodat wij wisten hoe deze ploeg speelde en deze wonnen we dan ook met 6-0.

De derde wedstrijd moesten we tegen FVC en werd ook gewonnen: 4-2. Daarna kregen we ONB uit Drachten. Dit werd een spannende wedstrijd die uiteindelijk met 1-0 in ons voordeel werd beslist.

Toen de laatste wedstrijd tegen Blauw Wit ’34 die uitkomt in de hoofdklasse. Dit was ook weer een spannende wedstrijd die net met 3-2 werd verloren. Dus werden we tweede in de poule.

Daarna nog de kruisfinales en daar troffen wij de nummer één uit de andere poule en dat was LAC Frisia Frisia. Dit team speelt in de hoofdklasse en dat was ook te zien, want deze jongens speelden goed voetbal, maar wij boden goed weerstand en verloren maar net met 3-2.

Dus wij mochten daarna om de derde en vierde spelen en daar kwamen we weer Blauw Wit ’34 tegen, want die had verloren van de nummer twee van poule 1. Nu moesten we dus revanche nemen en dat gebeurde. Hoe moe de jongens ook waren, er werd vol gestreden en we wonnen met 4-3. Daarna was de motor ook helemaal leeg bij de jongens. Maar wat hebben ze een geweldig toernooi gespeeld en een keurige derde plaats behaald en weer een hele ervaring rijker.