Selecties Zondag 1 en Vrouwen 1 seizoen 2016-2017

16 juni 2016 22:15

Nu de deadline van overschrijving woensdagnacht om 0.00 is verstreken, kunnen we de balans opmaken.

Bij Zondag 1 zijn vertrokken: Waling Westra (St.-Jacob), Frans Buurstra (St.-Jacob), Timo Bijma (Leeuwarder Zwaluwen), Guylian Kick (Helpman) en Etienne Kick (Helpman), terwijl Dirk Jan Keizer vanwege een blessure genoodzaakt is om zijn voetballoopbaan vroegtijdig te beëindigen. Hetzelfde geldt ook voor doelman Sydo Jansma.

Dirk Jan, Waling en Frans hebben een lange staat van dienst bij het eerste opgebouwd. De eerste twee zijn veertien seizoenen selectiespeler geweest en Frans twaalf seizoenen. Het spreekt voor zich dat dit trio veel betekent heeft voor het eerste elftal.

Timo en Guylian hebben vier seizoenen deel uitgemaakt van de eerste selectie en Etienne twee. Ook zij hebben met verve de kleuren van onze club verdedigd. Sydo is na zijn terugkeer bij onze club twee seizoenen selectiespeler geweest. Helaas kwam hij afgelopen seizoen niet in actie.

Daartegenover staat de komst van Jarco Kingma (SC Berlikum) en de terugkeer van Harmen Visser die er een seizoen tussenuit is geweest.

Bij Vrouwen 1 vertrekt Daisy Rusch (Glimmen) en gaat Emma Swart naar de tweede selectie. Maar de selectie wordt versterkt met Pytrik Visser van AVC.

Wij verwelkomen hierbij de nieuwe spelers en speelsters bij onze club en wensen de aanwinsten bij de selecties veel succes en plezier toe.

Verder willen wij de gestopte en vertrokken spelers bedanken voor hun jarenlange inzet voor onze club en wensen de vertrekkende spelers veel plezier en succes toe bij hun nieuwe club.