Zomer (1): Bad Habits

27 juni 2016 17:30

Het plaatselijke voetbal is in de maanden juni en juli in ruste. Dit betekent dat het ook redelijk stil is op de website van onze club. Daarom heeft de webredactie gemeend om wekelijks een oud-artikel uit ons clubbladverleden te plaatsen. Gekozen is voor 25 jaar geleden. Hieronder een artikel uit het clubblad van januari 1991. Frans Michael Verhagen heeft een ingezonden stuk naar de redactie gestuurd.

Ik zal trachten in een korte samenvatting duidelijk te maken wat mijn mening is over een toch zeer kinderachtig feit. Iedereen weet dat onze voetbalvereniging bestaat uit een royaal aantal goedwillende mensen… Schitterend!

Een deel daarvan heeft de moeite genomen om lege cassettebandjes om te toveren in prachtige muziekcassettes, om deze vervolgens te schenken aan de voetbalvereniging ‘St.-Annaparochie’, afdeling kantinecommissie… Schitterend!

Reeds beschikt men achter de bar over een ruim assortiment variëteit aan muziek, welke men afspeelt voor een ieder die daarvan wil genieten… Schitterend!

Maar nu:

In vrij korte tijd is gebleken dat er mensen zijn die menen een graai te kunnen doen om daarna hun zakken te vullen met deze cassettes en vervolgens terug te keren naar huis… Akelig! Mede akelig omdat deze bewuste bandjes nooit meer terugkeren naar de plaats waar zij behoren: namelijk achter de bar. Ik vind het een uiterst enge gedachte dat mensen binnen onze vereniging (onze eigen mensen dus) zich zo laten gaan.

Mensen, het jaar is nog maar net begonnen en het is dus nog niet te laat voor goede voornemens (dat is het trouwens nooit). Ik wil namens alle mensen die dit kinderachtig gedrag tegengaan, vriendelijk doch dringend verzoeken om deze BAD HABITS achterwege te laten. Ik dank u.

Anno 2016
Muziekcassettes!? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Dit zou zomaar een verbaasde kreet kunnen zijn van de jongere generatie. Ja, jongere generatie, vroeger speelden we cassettes af in de kantine. Je had lege cassettes en daar kon je dan muziek op laten zetten. Muzieknummers werden gekopieerd van een CD en/of langspeelplaat. Inderdaad, de CD was er al en de langspeelplaat was destijds aan het verdwijnen, maar anno 2016 komt die overigens langzaam maar zeker weer op. Tegenwoordig liggen er geen muziekcassettes meer achter de bar, laat staan dat ze nog in de winkel te koop zijn; misschien nog op een rommelmarkt. Tegenwoordig is de computer achter de bar gewillig als het om het uitzoeken van muziek gaat.